Gå till innehåll

skrivarproblem i hemmanätverk windows 7..?


Recommended Posts

har problem i mitt hemmanätverk med att dela skrivare. utskriften hamnar i skrivarkö i datorn som skrivaren är ansluten till,när jag försöker skriva ut från min andra dator.

men utskrift sker först när jag startat om datorn som skrivaren är ansluten till??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

båda datorena har windows 7 skrivaren är en HP 1018.....samma drivrutin i båda datorena......urskummt. att den skriver ut direkt man startar om datorn som skrivaren är ansluten till.

vill man skriva ut från den datorn är det inga problem.utan när man skickar från den andra??????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att på datorn där skrivaren är installerad göra följande ändringar med en "gpedit.msc", som du söker upp i startmenyn i Windows 7.

Datorkonfiguration > Administrativa mallar > Skrivare:

"Låt bufferthanteraren acceptera klientanslutningar" AKTIVERAD

"Begränsningar för funktionen Peka och skriv ut" INAKTIVERAD

Se också till att du kör med drivrutinen: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?os=4062&softwareitem=bi-58519-2&lc=sv&dlc=sv&cc=se&lang=sv&product=1814094

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

fortfarande samma problem : suck: skriver ut först när man startat om datorn som skrivaren är ansluten till.

kör 64 bit i den datorn o 32 bit i den andra , men det ska väll inte ha nån betydelse? eller.

när jag körde igång dator 2 och konfigurerede hemmanätverket, frågad den datorn om den skulle installera drivrutin för skrivaren från dator 1,

jag klickade på ja...den datorn har 64 bit medan den andra har 32 bit....vart det nåt fel där eller?

Redigerad av rt-head
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

testade avaktivera uac ingen effekt*suck*....ang drivrutin tog jag den här från HP sida http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?os=4063&softwareitem=bi-58545-2&lc=sv&dlc=sv&cc=se&product=1814094〈=sv vilken är för windows 7 64 bit. eftersom värdator för skrivare är 64 bit....den du förslog går ej installera...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag länkade till 32-bitarsdrivrutinen och den fungerar inte på 64-bitarsplattformen.

När ett utskriftsjobb fastnar, hjälper det då du om startar "services.msc" och startar om tjänstern Print Spooler?

Prova också HP Print Diagnostics utility när problemet inträffat, http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?softwareitem=mp-82717-1&lc=en&lang=en&jumpid=ex_r4155/en/hho/ipg/ccdoc/printer_diag/&lang=en&cc=us

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...