Gå till innehåll

D-link 655


Recommended Posts

Hej!

Återigen behöver jag hjälp av er experter här på forumet.

Har en router d-link 655, i nätverket finns en bärbar, en stationär, ps3 OCH en soundbridge. Spelar musik via spotify som streamas från bärbar dator till soundbridgen och ut i högtalarna.På soundbridgen skriver man i ip-adressen på datorn för att musiken från spotifyn ska kunna streamas. Nu till problemet. IP adressen ändras emellanåt, och då fungerar inte streamingen till soundbridgen och så får jag in och ändra ip-adressen i soundbridgen. Vad jag förstått så är det routern som delar ut ip-adresserna, men att man kan ställa in routern så att den inte ändrar utan att det är samma ip-adress alltid. Har tittat på inställningarna men jag blir inte klok på var det skulle vara någonstans. Någon som kan hjälpa mig?

Tack på förhand!

Mvh Carina

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

"Fasta IP" i bemärkelsen att du sätter dem på maskinen istället för att reservera dem i DCHP'n kan leda till krångel om du t.ex har en notebook som du vill ta med dig och ansluta någon annanstans ibland. Men att låta DCHP reservera IP till dina maskiner gör tvärtom att du undviker risk för onödigt krångel. Ha sedan ytterligare några oanvända IP i spannet som delas ut av DHCP'n ifall du t.ex har folk på besök ibland som ska kunna ansluta sin notebook eller mobil till ditt nät.

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...