Gå till innehåll

3 kontant bredband funderingar


Recommended Posts

Hej

Jag har köpt 3 kontant bredband för att ha som reserv och nödinternet om det fasta internet skulle gå ner någon gång...

Då jag köpte det var det fri nedladdning men nu tittade jag på den för det var någon annan som ville ha det och nu står det 20 GB nedladdning sedan stryps det... har ej sett något av detta någon annanstans, någon som vet...

Kan man uppgradera programvaran i det mobila bredbandet och i så fall vart ser man om man kan göra det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hej

Jag har köpt 3 kontant bredband för att ha som reserv och nödinternet om det fasta internet skulle gå ner någon gång...

Då jag köpte det var det fri nedladdning men nu tittade jag på den för det var någon annan som ville ha det och nu står det 20 GB nedladdning sedan stryps det... har ej sett något av detta någon annanstans, någon som vet...

Kan man uppgradera programvaran i det mobila bredbandet och i så fall vart ser man om man kan göra det?

Japp.

Det betyder att om du använder mer än 20 GB så sänks farten till 200 Kbps, men du kan fortsätta surfa som vanligt månaden ut.

Det går att uppdatera programvaran till ditt modem.

Telenor har lite lägre fart (3Mb) men i gengäld helt obegränsat anta GB i månaden.

http://www.telenor.se/privat/mobilt-bredband/mobilt-bredband-kontant/index.html

Som du ser kan man hela tiden ladda ned senaste programvaran, 3 kör säkert med något liknande.

Dessutom är du helt anonym när du kontantsurfar. ;)

Redigerad av R Hansson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har iallafall laddat ner och uppgraderat modemet nu för jag hade v. 65 och v. 110 är den nya för mitt modem

OK men jag tycker ju att dom skall göra ett utskick när dom gör en sådan drastisk förändring... Nu tror jag inte jag gör av med 20 GB på det jag skall ha den till...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så funkar det på i princip all mobilsurf utom Telenor som har obegränsad surf. Har för mig man kan få ett SMS från någon operatör när man närmar sig gränsen men det enklaste är att själv installera ett tredjepartsprogram som håller reda på förbrukningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Aha du menade när de ändrade avtalet. Trodde du menade att de borde meddela när man förbrukat bandbredden och de ströp hastigheten.

Det lär tusan märkas när dom gör det, men med 20 GB är det ingen fara för just det användandet

Redigerad av PCGuiden
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...