Gå till innehåll

Windows 7 och Mitt Grafikkort bråkar?


Streakyferret

Recommended Posts

Hej!

För ett tag sedan hade jag problem med att min muspekare blev stor när jag startade helskärm, det fick jag hjälp med och allt fungerade fint. Det var tydligen bara grafikkortet och windows 7 som inte tyckte om varandra.

Men nu så när jag satte mig för att spela ett spel idag så hände likadant. Jag har kikat runt efter nya fixar osv, men har väldigt svårt att ta mig runt och hitta det jag ska då jag är otroligt okunnig. Så jag tänkte att jag försöker med att installera om mina grafikkorts drivrutiner, så först avinstallerade jag allt. Men när jag satte i skivan som kom med och började installera fick jag bluescreen, hinner ej läsa vad det står tyvärr, den försvinner på någon sekund bara och datorn startas om.

Så nu har jag alltså vad jag förstår inga drivrutiner på min dator, och det går ej att installera. Använder mig då av Windows 7 och grafikkortet: ATI Radeon hd 5850

Är det något mer man behöver veta om detta så ska jag göra vad jag kan. Hoppas verkligen någon kan hjälpa mig. (Har jag förstört något då jag försökte själv? ) :(

//Streakyferret

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men när jag satte i skivan som kom med och började installera fick jag bluescreen, hinner ej läsa vad det står tyvärr, den försvinner på någon sekund bara och datorn startas om.

Stäng av automatiska omstarter vid systemfel:

Kontrollpanelen (klassisk vy) - System - Avancerade inställningar - Start och återställning Inställningar

Blåskärmen med felmeddelandet stannar då kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...