Streakyferret Posted May 23, 2010 Posted May 23, 2010 Hej! För ett tag sedan hade jag problem med att min muspekare blev stor när jag startade helskärm, det fick jag hjälp med och allt fungerade fint. Det var tydligen bara grafikkortet och windows 7 som inte tyckte om varandra. Men nu så när jag satte mig för att spela ett spel idag så hände likadant. Jag har kikat runt efter nya fixar osv, men har väldigt svårt att ta mig runt och hitta det jag ska då jag är otroligt okunnig. Så jag tänkte att jag försöker med att installera om mina grafikkorts drivrutiner, så först avinstallerade jag allt. Men när jag satte i skivan som kom med och började installera fick jag bluescreen, hinner ej läsa vad det står tyvärr, den försvinner på någon sekund bara och datorn startas om. Så nu har jag alltså vad jag förstår inga drivrutiner på min dator, och det går ej att installera. Använder mig då av Windows 7 och grafikkortet: ATI Radeon hd 5850 Är det något mer man behöver veta om detta så ska jag göra vad jag kan. Hoppas verkligen någon kan hjälpa mig. (Har jag förstört något då jag försökte själv? ) //Streakyferret Quote
JimmyJazz Posted May 23, 2010 Posted May 23, 2010 Testa dom senaste drivarna till ditt kort; x86 http://support.amd.com/us/gpudownload/windows/Pages/radeonaiw_vista32.aspx?type=2.4.1&product=2.4.1.3.42〈=Swedish x64 http://support.amd.com/us/gpudownload/windows/Pages/radeonaiw_vista64.aspx?type=2.4.1&product=2.4.1.3.42〈=Swedish Quote
Cecilia Posted May 23, 2010 Posted May 23, 2010 Men när jag satte i skivan som kom med och började installera fick jag bluescreen, hinner ej läsa vad det står tyvärr, den försvinner på någon sekund bara och datorn startas om. Stäng av automatiska omstarter vid systemfel: Kontrollpanelen (klassisk vy) - System - Avancerade inställningar - Start och återställning Inställningar Blåskärmen med felmeddelandet stannar då kvar. Quote
Recommended Posts