Gå till innehåll

surfa med flikar


nymme

Recommended Posts

Hallå alla datakunniga!!

Själv är jag ganska dålig på det här, därför skriver jag några frågor här med hopp om hjälp!!!

När jag ska öppna en ny flik, (Ctrl+T) så har det kommit upp 6 eller kanske 8 smårutor med sidor som jag tidigare har besökt.

Typ blocket, hotmail m.m då kunde jag bara välja en av så kom jag dit direkt utan att skriva i adressfältet.

Men nu när jag öppnar ny flik är sidan Tom!!

Hur gör jag för att återställa till tidigare läge?

Hoppas att någon förstår vad jag menar och kan hjälpa mig!!

Jag använder IE 7

Tack på förhand Matte!!

(svar får gärna mailas till mig)

nymme199@hotmail.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du menar vad jag tror... gör så här:

Klicka för att öppna Internet Explorer.

Klicka på knappen Verktyg och sedan på Internetalternativ.

Klicka på fliken Allmänt och sedan på Inställningar under Flikar.

I dialogrutan Inställningar för flikar klickar du på listan under När en ny flik öppnas, öppna:. Klicka på "Sidan Ny Flik" och sedan på OK två gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du menar vad jag tror... gör så här:

Klicka för att öppna Internet Explorer.

Klicka på knappen Verktyg och sedan på Internetalternativ.

Klicka på fliken Allmänt och sedan på Inställningar under Flikar.

I dialogrutan Inställningar för flikar klickar du på listan under När en ny flik öppnas, öppna:. Klicka på "Sidan Ny Flik" och sedan på OK två gånger.

Jag hänger med till sista meningen, där tar det stopp! Är jag helt dum i huvudet eller? Fattar inte riktigt var och hur jag ska klicka enligt din beskrivning!?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Sidan Ny Flik" är en del av en "rull-list"...

Nu är inte det rätt lösning på ditt problem. Hur detta funkar i IE7 vet jag ärligt inte... har aldrig använt det i IE. I Chrome och Firefox finns det däremot (i FF som en addon)

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I dialogrutan Inställningar för flikar klickar du på listan under När en ny flik öppnas, öppna:. Klicka på "Sidan Ny Flik" och sedan på OK två gånger.

Alternativet du ska välja är: Flikar, (Hur websidor visas i flikar), Inställningar.

Mitt på rutan som visas står det: När en ny flik öppnas, öppna:. , med en ruta med alternativ... där ska du välja alternativet som är : Sidan Ny Flik.

Spara...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag tror att jag kanske har samma problem. Jag har google Toolbar installerat och när jag valt att ta upp en ny flik så har de sist mest besökta sidorna visats. - Tills igår. När jag nu tar upp en ny flik får jag ngåot helt annat på sidan " Vad vill du göra nu - och så lite alternativ. Jag vill ha tillbaka min gamla "ny-flik-sida" med mina mest besökta sidor. Googlade och hittade att man skulle gå in på alternativ på google-kontot och klicka i något om aktivera ny flik sida. Men nu finns detta alternativ inte med. Någon som kan något om detta och kan svara på varför det blivit såhär. Har även provat att hämta hem google toolbar igen men det hjälpte inte heller.

Mvh Carina

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du går in i flikhanteringen igen och trycker på "Återställ Standardvärden", blir det någon skillnad?

Nej, Tyvärr!! Det kommer bara upp en tom/blank ruta!!

Vad ska jag göra?

Har även provat dina tidigare tips, utan framgång!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I dialogrutan Inställningar för flikar klickar du på listan under När en ny flik öppnas, öppna:. Klicka på "Sidan Ny Flik" och sedan på OK två gånger.

Alternativet du ska välja är: Flikar, (Hur websidor visas i flikar), Inställningar.

Mitt på rutan som visas står det: När en ny flik öppnas, öppna:. , med en ruta med alternativ... där ska du välja alternativet som är : Sidan Ny Flik.

Spara...

Hänger med i ditt tips fram till: "Inställningar för flikar" sen finns inte det du skriver: att jag ska klicka du på listan under "När en ny flik öppnas", öppna Klicka på "Sidan Ny Flik"

Har jag sagt att jag kör med IE 7?

Är jag ovanligt trög och dum i huvudet???

Men jag har försökt att följa dina tips, men det ser inte ut som du säger!?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som inlägget handlar om Google Toolbar, så det här kanske kan vara till hjälp.

http://www.google.com/support/toolbar/bin/answer.py?hl=en&answer=115561

Tack för ditt svar- Ja detta gav svar på mitt problem. Och då går det ju ej heller att åtgärda- tyvärr. Om jag inte väljer google crome eller firefox. Kan inget om detta och skillnaden men det får jag nog fråga om i en annan tråd B)

TACK för hjälpen!

Nymme: hoppas du får ordning på ditt problem, om det nu inte var samma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...