Gå till innehåll

hjälp inställning ?


Recommended Posts

Postad (redigerade)

hej.

jag har sett på vissa datorer så står det att det INTE går att installera nya program på datorn för att användaren har stängt av någon tjänst i Administrationsverktyg> Tjänster och på det sättet kan ingen virus FAKE-ANTIVIRUS installera sig själv och jag vill gärna göra detta på min dator men vet inte vilken av tjänsterna jag måste stänga av?

eller om det skulle gå att fixa så att man ej kan hämta/ ladda ner .EXE filer - har också hört att det går.

kan någon snälla hjälpa mig ?

tack.

Redigerad av Nilsson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du borde kunna skapa ett användarkonto med begränsade rättigheter (kontrollpanel>användarkonto)xp

mvh

t

jo jag vet det men då begränsas lite andra grejer med och det vill jag helst slippa, men vet att det ska finns någon tjänst där man kan stoppa eller ändra via kontrollpanelen så att den ej kan installera exe filer program filer ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjänsten Windows Installer påverkar endast program som installeras med Windows Installer Ingen stor vinst att inaktivera den tjänsten. Annars finns det, mig veterligt, ingen speciell tjänst som installationsprogram är beroende av. Det går ju att installera program också i Felsäkert läge, d.v.s. med endast ett minimum av tjänster igång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

möjligen genom att använda en/ställa in, brandvägg som stoppar alla exe filer, men sedan får du godkänna eller avslå begäran.

Inget fullständigt stopp alltså!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...