Gå till innehåll

Min dator startar inte


Luchaospådatorer

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Okej så här lägger det till...

Jag har haft en dator i flera år nu och nyligen så har den börjat starta om sig själv lite då och då...

från början så sket jag totalt i det och fortsatte med vad jag brukade göra.

Igår så började det hända alvarliga saker på datorn. Den började startas om så fort jag tittade på en film eller något klipp på youtube.

Det har inget me värmen på datorn att göra, den är ca. 40 grader varm och den är inställd att startas om vid 90 grader.

Men, eftersom att jag är så "bra" på datorer så fick jag för mig att leka allan ballan och fixa det själv.

jag + dålig data + ig i anger management + 1.5 minuter senare =

Nu har jag tydligen sabbat hela skiten. När datorn sattes på efter oväntad avstängning så kom det upp flera alternativ om datorn, jag vet inte vad de heter men det fanns flera sektioner som man kunde fixa till och där så bytte jag ut något med datans speed till max istället för manual.

Nu kanske ni dator kunniga ser på mig som PETA ser på djurmisshandlare men jag skulle ändå vilja ha lite seriös hjälp och lätta guides.

saker vi nu vet:

*Datorn kommer på sin höjd till den sidan där man får välja att starta datorn i felsäkert läge med nätvärk, kommando tolk eller utan, starta datorn normalt eller starta datorn som den var förut...

*Efter att ha valt vad som helst av detta så poppar det upp en text längst ner på sidan som lyder:

multi<0>disk<0>rdisk<0>partition<1>\WINDOWS\system32\ntoskrnl.exe

*Om ni hjälper mig så kommer jag att ta en seriös dator kurs för kan man klara detta så är man bättre än stålmannen!

skriv gärna frågor men kom ihåg att jag inte ens kan starta datorn >.<

Redigerad av Manneman
Förtydligande av rubrik
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså... hur kul det än kan vara att lattja runt lite... är det någon som har märkt hur fruktansvärt patetiskt det är med en tråd som har 10 svar och inte ett enda är annat än trams? Även om det kanske framgår lite svammligt otydligt i ursprungstråden så är det ändå lättare att be trådskaparen att förtydliga sig.

Jag rensar ut ovidkommande inlägg (de flesta).

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar skivan ändå om datan inte ens sätts på? alltså måste man kunna logga in på datan för att skivan ska funka?

Startar datorn inte alls?

Så fort datorn startar lägger du snabbt i XP-skivan ... har du datorn rätt inställd kommer du att få en boot från skivan och du får möjlighet att reparera enligt beskrivningen från länken ovan.

Du behöver INTE logga in på Windows för att kunna använda skivan...

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...