PCGuiden Posted June 17, 2010 Share Posted June 17, 2010 Hej jag har installerat Windows7 Home Premium x32 på en LG E500 och vid omstart så blir det 4- eller 8 skärmar på skrivbordet vad har blivit fel??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted June 17, 2010 Share Posted June 17, 2010 vaddå för skärmar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted June 17, 2010 Author Share Posted June 17, 2010 små skrivbord Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted June 17, 2010 Share Posted June 17, 2010 Hej, kört Windows Upgrade Advisor innan du installerade så att du har rätt drivrutiner? Du kan ju prova om Microsoft Fix It Online har en lösning. http://fixitcenter.support.microsoft.com/Portal Mvh Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted June 17, 2010 Author Share Posted June 17, 2010 Nu har det problemet lösts men nu svartnade skärmen på en millisekund, fattade inte vad som hände jag gjorde inget Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted June 17, 2010 Share Posted June 17, 2010 (edited) Hej, kört Windows Upgrade Advisor innan du installerade så att du har rätt drivrutiner? Du kan ju prova om Microsoft Fix It Online har en lösning. http://fixitcenter.s...soft.com/Portal Mvh Mats H Offtopic > Fix It Center bETA för Windows 7 (NYA) användare är stängt. Edited June 17, 2010 by si3rra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted June 17, 2010 Author Share Posted June 17, 2010 Jepp funkade inte alls Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted June 18, 2010 Author Share Posted June 18, 2010 Ingen som har fler ideer... hon som har datorn har gett mig den underhelgen för att se om jag kan göra något åt den.... Kan skärmen fått något fel ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted June 18, 2010 Share Posted June 18, 2010 Hur fick du bort alla de små skrivborden? Det kan ju vara bra för någon annan att veta det. Menar du att skärmen nu bara är svart, att inget syns på skärmen när du startar datorn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted June 18, 2010 Share Posted June 18, 2010 Uppgradera bios om möjligt, ta bort nuvarande systempartition, samt installera om windows och leta reda på senaste drivrutinerna, så är jag övertygad om att allt funkar som det skall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted June 18, 2010 Author Share Posted June 18, 2010 Uppgradera bios om möjligt, ta bort nuvarande systempartition, samt installera om windows och leta reda på senaste drivrutinerna, så är jag övertygad om att allt funkar som det skall. Jag kan radera allt på disken, nu är det två partitioner Hur vet man vilken bios man skall använda??? Senaste drivrutinerna till vad??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted June 18, 2010 Author Share Posted June 18, 2010 Hur fick du bort alla de små skrivborden? Det kan ju vara bra för någon annan att veta det. Menar du att skärmen nu bara är svart, att inget syns på skärmen när du startar datorn? Fick bara bort dom en gång, vid nästa omstart så var det likadant igen först 4 sedan 8 skrivbord Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted June 18, 2010 Share Posted June 18, 2010 Jag är nyfiken på att se en skärmdump av dessa skrivbord. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted June 18, 2010 Author Share Posted June 18, 2010 När du startar upp datorn så är det i vista den gröna strecket som går fram och tillbaka, åtta sådana bilder Sen laddar skrivbordet och där är det alltså 8 mini skrivbord, ingen som fattar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted June 18, 2010 Author Share Posted June 18, 2010 Försöker få ner denna filen men det går ju inte någon som får ner den http://www.lg.com/se/support/product/support-product-profile.jsp?customerModelCode=E500-S.APKKV&matchedModelCode=NOT_MATCHED&searchEngineModelCode=E500-S.APKKV&initialTab=documents&targetPage=support-product-profile# Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted June 18, 2010 Share Posted June 18, 2010 För mig så är inte länken till en fil utan till en sida med bland annat en lista av drivrutiner. Vilken drivrutin etc är det du vill ladda ner? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted June 18, 2010 Author Share Posted June 18, 2010 Fick ner den själv på något vis.... Kan det vara fel på själva skärmen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted June 18, 2010 Author Share Posted June 18, 2010 Nu har jag försökt igen... i början går det bra men efter andra omstarten blir det flera skrivbord.... Undrar vart det felar? Är nu beredd att ge upp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted June 18, 2010 Share Posted June 18, 2010 Jag kan radera allt på disken, nu är det två partitioner Hur vet man vilken bios man skall använda??? Senaste drivrutinerna till vad??? Mjoo... grejen var att du skulle radera PARTITIONERNA... i samband med installationen alltså! Senaste BIOS får du så klart hämta på datorns hemsida... liksom drivrutinerna. "Datorbeteckning" om du vill ha hjälp att hitta rätt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted June 18, 2010 Author Share Posted June 18, 2010 Har raderat så det bara är en disk nu... Det är en LG LAPTOP S/N 709MSKV021589 M/N E500-S.APKKV Varför skall man hämta drivrutiner egentligen, det gjorde jag inte själv utan det fixade Win update perfekt Hoppas du finner något bra... Ha en bra natt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted June 18, 2010 Share Posted June 18, 2010 Har raderat så det bara är en disk nu... Det är en LG LAPTOP S/N 709MSKV021589 M/N E500-S.APKKV Varför skall man hämta drivrutiner egentligen, det gjorde jag inte själv utan det fixade Win update perfekt Ha en bra natt Vad heter disken som är kvar? Heter den inte "opartitionerat" så är det bara att radera den också...! Du skall som vanligt installera på "oallokerat utrymme". Vad gäller drivrutinerna så är det fullt möjligt att update fixar dom... men lika möjligt att du måste hämta själv! Gå till hemsidan och kolla! Själv går jag och lägger mig... återkommer i morgon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted June 19, 2010 Share Posted June 19, 2010 (edited) Är det något som liknar detta? att så att skribordet är liksom efter varandra på längden? I så fall lär inga drivruiner hjälpa dig, trasig skärm eller iaf felkalibrering av den möjligtvis. alt fel på grafikkortet Förekommer det bara i Windows? Kan det vara så enkelt att du ställt in den på en högre uppdateringshastighet / upplösning än vad skärmen klarar?? Edited June 19, 2010 by si3rra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted June 19, 2010 Author Share Posted June 19, 2010 (edited) För att förtydliga, JAG har inte gjort något möjligtvis ägaren till datorn den nedre bilden ser skrämmande lik ut min skärm som jag skall försöka få ordning på... Kan vara så att denna burk är skrot med andra ord Edited June 19, 2010 by PCGuiden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted June 19, 2010 Share Posted June 19, 2010 Hur blir det med en extern skärm? Är bilden riktig i BIOS eller är det många upplagor där också? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted June 19, 2010 Author Share Posted June 19, 2010 Hur blir det med en extern skärm? Är bilden riktig i BIOS eller är det många upplagor där också? Har ingen VGA kabel och ingen annan utgång för bild finns, annars hade jag kollat hur det ser ut externt Bios ser lika illa ut där samt som i den första bilden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts