Gå till innehåll

iPhone iOS 4 21/6 Uppdaterad 16/7


Manneman

Recommended Posts

  • 3 veckor senare...

Läste (minns inte vart) att iPhone 4-användare ska få gratis skal pga mottagningsproblemet :)

Japp... det stämmer! Apple ger också en världsomfattande återköpsgaranti på 30 dagar efter inköp för dem som skaffat iPhone 4 och har/haft problem pga mottagningen.

Kan meddela att den nya uppdateringen, som även gör nytta för iPhone 3G och 3Gs användare, verkligen gör skillnad. Har alltid haft full stapel på antennstyrkan (under iOS 4.0) trots att det inte alltid varit så bra mottagning. Med iOS 4.01 så växlar den verkligen i styrka... så något har ju blivit rätt.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hörde nåt om att det var vissa problem med laddningen med skal. Kontakter som inte gick ända in i telefonen. Även något om dockningsstationer eller vad det nu kallas, att med skalen på inte passade in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste (minns inte vart) att iPhone 4-användare ska få gratis skal pga mottagningsproblemet :)

Undrar hur det är tänkt att skalen gratis ska levereras. Levereras det från nån Apple sida, är paketerad med själva telefonen, eller om det är ränkt att telebolagen separat skickar med en.

Det sistnämnda går inte riktigt lita på. De kan lägga på nån extra summa för telefonpriset eller på abonnemangspriset utan att det egentligen märks. Luriga som satan de där telebolagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv har jag inte hittat ett enda skal som går att använda med dockan... däremot har de funkat fint med bara kabeln. Kan dock tänka mig att det finns ett och annat som kan ställa till det en del. Sen finns det ju skal som man delar på och plockar bort den undre delen för att kunna använda dockan.

Här hittar du mer information om gratisskalen: http://gizmodo.com/5589004/this-is-apples-iphone-4-antenna-problem-solution

Tydligen får man skalet via Apple. Min säkraste källa, RedmondPie.com, ligger nere för tillfället. Där finns annars en mer detaljerar förklaring.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Den här tror jag var jag såg, 3:10 in på videon.

Vissa kontakter som tydligen inte fungerar riktigt. Den som dock kommer med telefonen verkar fungera. Angående dockan tror jag läste om det nånstans.

Har du skaffat iPhone 4 Manneman?

Redigerad av Stim
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, jag har inte skaffat en iPhone 4 och jag kommer inte göra det inom det närmaste året. Jag är helt nöjd med min som det är och ser inget behov att byta ännu, speciellt inte när priserna kommer att hamna ganska högt. Vänta något år kommer priserna sjunka en del... jag menar 9-10 000 för en iPhone 4 utan operatörslås är det inte värt. Och jag är ändå iPhoneälskare.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...