Gå till innehåll

Xperia X10


Japanmannen

Recommended Posts

Vet inte hur jag lyckades, men helt plötsligt har jag 2 genvägsikoner till Mediascape på skärmen. Kan inte klura ut hur jag tar bort en av dem, eller ersätter med en annan genväg. Trycker jag på Meny-knappen finns inte Ta bort. Däremot alternativet Lägg till.

Program för print-screen?

Tips emottages tacksamt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Android på X10 eller?

Android, ja!

Hittade lösningen. Bara att trycka på ikonen en stund, så öppnar sig en papperskorg längst ner. Sedan bara dra ikonen dit och den är borta från skärmen.

Återstår ett screenshot-program att hitta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade lösningen. Bara att trycka på ikonen en stund, så öppnar sig en papperskorg längst ner. Sedan bara dra ikonen dit och den är borta från skärmen.

Återstår ett screenshot-program att hitta.

Fick du ingen instruktionsbok till din mobil? ;) Det är faktiskt vettigt att skumma genom den även om det strider mot ens religion. Det är många små finesser i Android, alla är inte helt självklara att testa sig fram till.

Vad gäller screenshot så går det än så långe inte att göra det utan att root'a luren.

http://www.swedroid.se/screenshots-utan-root-behorighet-snart-mojligt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick du ingen instruktionsbok till din mobil?

En användarhandbok följde med. Ser att det förklaras där, men min vän Google hittade lösningen innan jag såg det i användarhandboken.

Då vet jag ang. screenshot. Inte det allra viktigaste, men kul att ha.

Synka Outlooks kalender + kontakter med X10:an verkar också finnas delade meningar om. Har sett inlägg som säger att det inte går och inlägg som säger att det är inget problem. Export från Outlook och import i Google kalender/kontakter verkar omständigt. Det är Outlook 2010 jag använder och skriver in händelser. Microsoft har en tutorial hur man exporterar/importerar kontakter mellan Outlook 2010 och GMail, men kalender verkar svårare. Går inte med upprepade händelser och bara en begränsad period?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Vad gäller screenshot så går det än så långe inte att göra det utan att root'a luren.

PS Suite 1.3.1.70 från Net Dragon fixar screenshot och mycket mer. Bli inte förskräckt av att allt är på kinesiska till att börja med. Man måste välja English vid varje användartillfälle.

post-591-045823000 1279440051_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Synka Outlooks kalender + kontakter med X10:an verkar också finnas delade meningar om. Har sett inlägg som säger att det inte går och inlägg som säger att det är inget problem. Export från Outlook och import i Google kalender/kontakter verkar omständigt. Det är Outlook 2010 jag använder och skriver in händelser. Microsoft har en tutorial hur man exporterar/importerar kontakter mellan Outlook 2010 och GMail, men kalender verkar svårare.

Köpte CompanionLink Wired Sync och det fungerar fint med Outlook 2010 x64.Fick tipset av Venoms i en annan tråd, tack!

Inte samma layout och smidigt som med SE:s syncprogramvara för Symbian, men man vänjer sig. :)

Redigerad av Japanmannen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...