Hamilton_Swede Posted July 3, 2010 Share Posted July 3, 2010 Hej. Jag hade hoppats nu hade kunnat hjälpa mig/oss om ett problem. Det är inte jag som har problemet utan en bekant till mig så jag ska ge alla detaljer till er som hon gav mig sen kan ni inte ställa mer frågor för jag vet inget mer. Min bekants dator strular genom att vartenda gång vi chattar ett tag så startas nåt som heter "microsoft visualizer ++" och skärmen blir svart och datorn stängs av. Jag kollade upp vad det var för något och det är ju dom visuella effekterna i windows media player. Hon har Windows Vista. Och om det kan hjälpa så har hon också iTunes installerat (vet inte om dom krockar med varandra). Detta är allt jag vet men hoppas de kan ge nån ledtråd. Tack på förhand. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted July 3, 2010 Share Posted July 3, 2010 (edited) Kan bli klurigt men försöker väl iaf att fråga iaf vilket chattprogram det gäller. Inte så att rutan heter "Microsoft Visualizer C++"? Edited July 4, 2010 by si3rra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted July 4, 2010 Share Posted July 4, 2010 Håller med si3rra... du får nog ta fram lite mer uppgifter kring det hela. Vilket chattprogram är det? Installerad webbkamera? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted July 4, 2010 Share Posted July 4, 2010 Om datorn stängs av helt och hållet så beror det ju nästan jämnt på överhettning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hamilton_Swede Posted July 4, 2010 Author Share Posted July 4, 2010 Vi använder msn och facebook. Men jag ska försöka få fram mer uppgifter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hamilton_Swede Posted August 14, 2010 Author Share Posted August 14, 2010 Tyvärr är detta alla uppgifter vi har. Ska prova avinstallera windows media player eftrsom den är den enda som använder microsoft visiualizer ++ men nu finns inte wmp med i avinstallationslistan :-S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted August 14, 2010 Share Posted August 14, 2010 Har ni kollat upp temperaturen i datorn med något program? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts