Lasse B Posted July 15, 2010 Share Posted July 15, 2010 (edited) Fråga, i åtgärdscenter finns det något som heter Tillförlitlighetshistorik, där ser man ju bla vilka program man instalerar, uppdateringar med mera. Har för ca 2 timmar sedan instalerat några program, bla Adobe Photoshop, men ännu har inget dykt opp där, kan det ta lång tid innan man ser det där ??? Vad jag förstått så uppdateras det ca varje timme. Frågar på grund av ren nyfikenhet. Lasse B Edited July 15, 2010 by Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted July 15, 2010 Share Posted July 15, 2010 (edited) Varför Adobe Reader 8? Den version som finns nu ute på svenska är 9.3.3, den senaste alltså. Ville bara kommentera versionen, inget annat. Edited July 15, 2010 by OlleBull Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ByggareBob Posted July 15, 2010 Share Posted July 15, 2010 (edited) Fråga, i åtgärdscenter finns det något som heter Tillförlitlighetshistorik, där ser man ju bla vilka program man instalerar, uppdateringar med mera. Har för ca 2 timmar sedan instalerat några program, bla Adobe Reader 8, men ännu har inget dykt opp där, kan det ta lång tid innan man ser det där ??? Vad jag förstått så uppdateras det ca varje timme. Frågar på grund av ren nyfikenhet. Lasse B Nja, om problem med installationen skulle ske, så får du upp en dialogruta omgående, med följande rubrik: "Detta program har inte installerats korrekt" där du dessutom får 2 val: -> Installera om programmet med de rekommenderade inställningarna och -> Det här programmet är korrekt installerat Tillförlitlighetshistoriken skall nog mer ses som en kraschrapportlista (?) Men underliga är Windows 7 s vägar... Edited July 15, 2010 by ByggareBob Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted July 15, 2010 Share Posted July 15, 2010 Ja även om man ställt in, så att symbolen inte ska visas, så dyker den ibland upp, trots att inget finns att rapportera. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted July 15, 2010 Share Posted July 15, 2010 Jo det stämmer, det körs varje timme men även vid olika triggers på event-ID. Det ska med andra ord dyka upp inom en timme från det att du installerat en applikation. I Schemaläggaren kan du hitta "RAC" där det jobb som körs regelbundet ligger. Om inget ännu inte dykt upp så testa att köra tasken manuellt och se vad som sker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted July 15, 2010 Author Share Posted July 15, 2010 Jo det stämmer, det körs varje timme men även vid olika triggers på event-ID. Det ska med andra ord dyka upp inom en timme från det att du installerat en applikation. I Schemaläggaren kan du hitta "RAC" där det jobb som körs regelbundet ligger. Om inget ännu inte dykt upp så testa att köra tasken manuellt och se vad som sker. Jag menade Adobe Photoshop. Hur kör man tasken manuellt ??? LB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted July 15, 2010 Share Posted July 15, 2010 Hur kör man tasken manuellt ??? Starta Schemaläggaren och leta upp kategorin RAC (finns under Windows-kategorin). Där under finns ett task som heter RacTask, högerklicka och välj Kör. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted July 15, 2010 Author Share Posted July 15, 2010 (edited) Nu står allt stilla i värmrn, var hittar jag schemaläggaren, förlåt en dum fråga. LB Edited July 15, 2010 by Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted July 15, 2010 Share Posted July 15, 2010 Nu står allt stilla i värmrn, var hittar jag schemaläggaren, förlåt en dum fråga. Enklast är att söka i sökfältet i startmenyn. Annars finns det under Kontrollpanelen > Administrationsverktyg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gero Posted July 15, 2010 Share Posted July 15, 2010 Nu står allt stilla i värmrn, var hittar jag schemaläggaren, förlåt en dum fråga. LB Prova skriv "schemaläggaren" i sök... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted July 15, 2010 Author Share Posted July 15, 2010 (edited) Jag har hittat det, men inget som det står kör på LB Edited July 15, 2010 by Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted July 15, 2010 Share Posted July 15, 2010 Jag har hittat det, men inget som det står kör på Vilka alternativ har du om du högerklickar RacTask? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted July 15, 2010 Author Share Posted July 15, 2010 Vilka alternativ har du om du högerklickar RacTask? Det jag får fram om det nu är rätt är. Kör Avsluta Inaktivera Exportera Egenskaper Ta bort, är det rätt ställe jag är på ??? LB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted July 15, 2010 Share Posted July 15, 2010 Precis, och det du skall välja är "Kör". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted July 15, 2010 Author Share Posted July 15, 2010 (edited) Ok Har gjort det men inget händer ?? Kommer resultatet vid nästa uppdatering ?? LB Edited July 15, 2010 by Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted July 15, 2010 Share Posted July 15, 2010 Om du kör det manuellt som du har gjort ska det normalt sett dyka upp på en gång. Det kan dock hända att det blir fel på historiken, har du historik för tidigare händelser och när/om upphörde dessa i så fall? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted July 15, 2010 Author Share Posted July 15, 2010 Jag skall kolla det, men det får bli i morgon. Tack för all hjälp. LB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted July 16, 2010 Share Posted July 16, 2010 Hur har det gått med detta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted July 17, 2010 Author Share Posted July 17, 2010 Jag formaterade faktiskt om datorn,så nu ser jag allt. Tömde samtidigt datorn på allt gammalt. Tack för all hjälp. Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts