Gå till innehåll

Lagg i COD: MW2 trots ny dator


gorling

Recommended Posts

Tjenare, köpte ny dator för 2 månader sedan och har nu köpt cod:mw2, en polare till mig köpte en likadan dator fast jag köpte till ett extra grafikkort, så det BORDE flyta på bättre för mig men det gör det inte.

Jag lagga på vissa maps som är lite större och har lite "växter" och liknande runt om.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=488612 är paketet vi köpte, dock så har jag 2x grafikort.

Jag ä bättre skärm än honom också sitte på en 22" crt med 140 hz, han ha en 19" med 75hz.

Han ha w7 jag har har xp, men detta kan omöjligt ha så stor skillnad, då min dator flyter på mycket bättre i World Of Warcraft, counter-strike och Wacraft 3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du rätt drivrutiner installerade för grafikkorten?

Kanske är något speciellt man måste ställa in när man kör med dubbla grafikkort, har aldrig gjort det så har dålig koll.

Annars kan skillnaden kanske ligga i DirectX. Du kör DX9 på XP medans han antagligen kör DX10 eller DX11 på Windows 7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hitta en forum tråd om detta..

http://hardforum.com/showthread.php?t=1468347

Helt klart konflikt i spelet... Tyvärr är mw2 dåligt optimerat pga att det är en port från konsoll och det är svårt att göra avancerade inställningar då konsollen är blockad... Klarar du ändra i config filen så se till att skrivskydda den.. Men va försiktig med 3e parts program då du kan bli vac bannad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...