Sunshine Posted July 20, 2010 Share Posted July 20, 2010 Läste detta nu på morgonen. http://www.e24.se/lifestyle/sport-och-fritid/norrman-nobbas-kopa-glass-i-sverige_2188297.e24 :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted July 20, 2010 Share Posted July 20, 2010 Läste detta nu på morgonen. http://www.e24.se/lifestyle/sport-och-fritid/norrman-nobbas-kopa-glass-i-sverige_2188297.e24 :lol: Ett allvarligt övertramp mot de männskliga rättigherna! :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kudden Posted July 20, 2010 Share Posted July 20, 2010 Hej. Detta kan bara inte vara sant. Hur kan en bank tillåta det. Visa t.ex kan ju aldrig förbjuda det. Det finns ingen möjlighet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted July 20, 2010 Share Posted July 20, 2010 Jag tror inte det är medvetet... det fungerar på samma sätt med våra kort. De kan spärras för köp utanför gränserna från den 1 juni i år. I norge har tydligen klaveret blivit att de redan är spärrade, inte att man själv ska spärra om man vill. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kudden Posted July 20, 2010 Share Posted July 20, 2010 (edited) Men det är ju bankerna som spärrar det. Och visa är ju bl.annat till för att kunna handla utomlands. Skall segla till Dragör eller Köpenhamn om en timma. Hemska tanke om jag inte får köpa med mig en god whisky eller några pilsner tillbaka. Eller ett gott vin. Då simmar jag tillbaka till Malmö. Då får danska räddningkåren hämta mig. Och kostnaden skall jag betala med mitt kort Edited July 20, 2010 by kudden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cynthia Posted July 20, 2010 Share Posted July 20, 2010 Norge - den sista sovjetstaten eller hur var det nu det sades en gång i tiden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted July 20, 2010 Share Posted July 20, 2010 Norge - den sista sovjetstaten eller hur var det nu det sades en gång i tiden? :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts