Gå till innehåll

Avaktivera hotmail


Recommended Posts

Postad (redigerade)

Hej alla

Jag har fått in en dator som används av en person som har lite svårt för att se vad som är rätt & fel på nätet.

Efter att ha tagit bort WinPc Defender är problemet att hans kontaktman vill att vi skall skaffa en ny hotmailadress

så att han inte kommer åt sina gamla kontakter i Rysssland & Thailand

(dom som trots att dom kommer därifrån kan skriva riktigt bra svenska, särskilt när dom ber om pengar till biljetten hit :-) )

Att fixa en ny adress är ju inget problem men han kommer säkert ihåg sin gamla med inloggning och vi vill gärna helt avaktivera denna så den inte går att komma åt i framtiden

Någon som vet hur man gör (om det går överhuvudtaget)

MVH

Göte

Redigerad av göte
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

http://windowslivehe...0c-aae81982a54e

I övrigt så är 365 dagar en lång tid för ett aktivt konto att bli helt inaktivt , så jag skulle nog be kontaktmannen kontakta Microsoft Sverige med ett mail med en noggrann beskrivning av problemet och be dem avsluta kontot.

http://www.microsoft...ct/default.mspx

Annars stäng av Internet för personen i fråga, för det finns alltid alternativa tillvägagångssätt att komma åt informationen.

Redigerad av ByggareBob
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alternativt om du har hans inloggingsuppgifter så kan du ändra lösenordet.

Hej alla

Jag har fått in en dator som används av en person som har lite svårt för att se vad som är rätt & fel på nätet.

Då kan personen nog ifråga också knäcka ett nytt lösenord till Hotmail.

Nej. Jag går på min linje, kontakta Microsoft och be dem ta bort kontot helt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ungefär lika lätt som knäcka lösenordet till alla andra Hotmail?

Ja, typ...

Om vi tar det från början...

...en dator som används av en person som har lite svårt för att se vad som är rätt & fel på nätet.

Efter att ha tagit bort WinPc Defender är problemet att hans kontaktman vill att vi skall skaffa en ny hotmailadress

så att han inte kommer åt sina gamla kontakter i Rysssland & Thailand

Nu skall jag inte spekulera i "vilka kontakterna från Ryssland och Thailand" är, men har man en kontaktperson så ligger det oftast något brottsligt bakom...

Och Ryssland och Thailand är ju kända platser där allt sker "enligt lagboken".

Min uppfattning är att personen ifråga troligtvis inte har ett så "rumsrent förflutet", men hur det är med det, det kan bara Göte svara på.

End of case!

Redigerad av ByggareBob
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, typ...

Om vi tar det från början...

Nu skall jag inte spekulera i "vilka kontakterna från Ryssland och Thailand" är, men har man en kontaktperson så ligger det oftast något brottsligt bakom...

Och Ryssland och Thailand är ju kända platser där allt sker "enligt lagboken".

Min uppfattning är att personen ifråga troligtvis inte har ett så "rumsrent förflutet", men hur det är med det, det kan bara Göte svara på.

End of case!

Ordet kontaktman var kanske inte rätt i sammanhanget - "God man" passar bättre - beklagar misstaget - hoppas ni nu förstår att det inte finns något brottsligt förflutet från den här personen utan han har blivit lurad att skicka ett antal sedlar till olika personer via Payson

Kontakterna från R-land & T-land var väldigt vackra att se på så det är lätt att bli lurad i den här situationen

MVH

Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontakterna från R-land & T-land var väldigt vackra att se på så det är lätt att bli lurad i den här situationen

Det är inte den första att falla för lite kvinnlig fägring, antagligen inte den siste heller ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...