Gå till innehåll

Utorrent-problem: "Den begärda åtgärden kan inte utföras när ett användarmappat avsnitt är öppnat"


polk

Recommended Posts

Får ett felmeddelande som lyder "Den begärda åtgärden kan inte utföras när ett användarmappat avsnitt är öppnat"

Dock får jag det inte på alla torrents och det spelar ingen roll vilken hårddisk jag lägger torrenten på.

Har letat i utorrents hjälpavsnitt och även på deras forum men kunde inte hitta nåt.

Va kan det va för fel?

Kör me XPpro

polk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Du skulle inte kunna testa att byta till engelska i uTorrent och återskapa samma fel så man kan se vad det står då. Jag fattar ingenting av det där på svenska. :)

Och exakt när kommer meddelandet?

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Det kommer efter en stund när man börjat ladda ner och det är olika för olika torrents

EDIT: Gjorde en nyinst. på engelska men får fortfarande samma felm. på svenska??

Redigerad av polk
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ledsen men min fantasi kan inte komma på vad det där meddelandet kan innebära. Du grejar inte med filerna eller har bläddrat in i deras katalog via utforskaren eller något sådant medans de laddas ner?

Du kan föresten växla språk i uTorrents inställningar utan att installera om det, ifall du vill ha tillbaka det på svenska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Filerna används av annat program.

Förhoppningsvis har det med din antivirus/brandvägg att göra. Checka.

Slå antingen av Windows Indexing Service/Windows Search eller säg åt uTorrent att "diskio.flush_files" ska vara satt till "false" så att Windows INTE kan indexera dina filer medans de laddas ner.

Är "diskio.flush_files" satt till "true" så stänger uTorrent aktuell fil lite då och då - och då passar Windows på att indexera den - vilket gör att uTorrent inte kan öppna den för skrivning.

Redigerad av ByggareBob
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Filerna används av annat program.

Förhoppningsvis har det med din antivirus/brandvägg att göra. Checka.

Slå antingen av Windows Indexing Service/Windows Search eller säg åt uTorrent att "diskio.flush_files" ska vara satt till "false" så att Windows INTE kan indexera dina filer medans de laddas ner.

Är "diskio.flush_files" satt till "true" så stänger uTorrent aktuell fil lite då och då - och då passar Windows på att indexera den - vilket gör att uTorrent inte kan öppna den för skrivning.

Jag försökte med de men funka inte för mej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade samma problem när jag bytte från Kaspersky IS 2010 Kaspersky IS 2011.

Fick göra några ändringar och sen funka utorrent igen.

Det har säkert nåt med virusprogram eller brandvägg att göra.

Jag har oxå kis2011,va gjorde du för ändringar??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ledsen men min fantasi kan inte komma på vad det där meddelandet kan innebära. Du grejar inte med filerna eller har bläddrat in i deras katalog via utforskaren eller något sådant medans de laddas ner?

Du kan föresten växla språk i uTorrents inställningar utan att installera om det, ifall du vill ha tillbaka det på svenska.

Nu får jag ett felmess. på engelska det lyder "invalid download state,try resuming" Jag har gjort resuming och det funkar på en del men inte alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Protection Center-Application Control-Settings-Applications-Mappen Bittorrent-hö klicka Utorrent-Application Rules-Fliken Exclusions-Bocka i "Do Not Monitor Application Activity"

Jag testar nu..
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Hej jag har haft samma problem som polk och tänkte testa det där med Protection Center - ... etc Men jag har ingen aning om vad det är eftersom jag använder ett Svenskt Windows 7 :/. Uppskattas om ni kunde hjälpa till att översätta alt. vägleda. Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej jag har haft samma problem som polk och tänkte testa det där med Protection Center - ... etc Men jag har ingen aning om vad det är eftersom jag använder ett Svenskt Windows 7 :/. Uppskattas om ni kunde hjälpa till att översätta alt. vägleda. Tack!

Den ändringen gjordes i Kaspersky internet security inte i windows

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...