Gå till innehåll

varför kan jag inte logga in?


aleng

Recommended Posts

jag har en mini laptop som har hittills funkat utmärkt. jag hade gjort lite uppdateringar och skulle starta om datorn. när jag ska logga in igen loggas jag in i två sekunder och sedan står det att jag loggas ut igen och inställningar sparas. jag har testat felsök men samma sak händer. vet inte vad jag ska göra för jag är ingen expert på datorer. kan jag ha fått virus eller nåt?

snälla hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tagit bort de andra 2 identiska trådarna du startat under Windows Vista.

Prova att starta i felsäkert läge och gör en systemåterställning. Därefter kan du installera en uppdatering i taget för att se vilken som orsakar problemet.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

LG system recovery, tar dig tillbaka till "läget fabriksåterställning", vilket innebär att du inte kommer att ha några dokument kvar.

Endast så som datorn var när du köpte den.

Har du kopierat dina filer?

Vad är det för uppdateringar som du gjort?

Kan du starta datorn i FelSäkert läge?

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har försökt med felsäkert läge men samma sak händer. om jag trycker på f11 kommer det upp "lg recovery system" upp. vågar jag acceptera eller försvinner alla dokument då?

Har du försökt med senast fungerande konfiguration och felsäkert med kommandotolk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu fungerar det inte att trycka på F8 längre, kommer bara till logga in direkt. jag har avg virusskydd som bad mig starta om datorn efter att den hade kollat efter virus. jag har gjort det förut men har inte haft några problem tidigare. om jag testar system recovery kommer det fungera att logga in igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har försökt med felsäkert läge men samma sak händer. om jag trycker på f11 kommer det upp "lg recovery system" upp. vågar jag acceptera eller försvinner alla dokument då?

För att vara säker på om där finns några val längre fram som gör en mildare sort av återställning utan att ta bort dina egna filer får du nog läsa manualen.

Om du behöver rädda filer så har e-son skrivit en guide på sidan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...