Gå till innehåll

Går inte att hitta HDD...


Mage

Recommended Posts

Hej,

I skrivande stund håller jag på att omformatera en bärbar dator men det står att HDD inte kan hittas. Jag har försökt att byta HDD men får samma meddelande.

OS som jag försöker installera är Win XP MCE 2005 (original skiva med produkt nyckel). Konstiga är att HDD går att hitta med en pirat version av Win XP också MCE 2005.

Vad beror detta på?

Tacksam för all hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

I skrivande stund håller jag på att omformatera en bärbar dator men det står att HDD inte kan hittas. Jag har försökt att byta HDD men får samma meddelande.

OS som jag försöker installera är Win XP MCE 2005 (original skiva med produkt nyckel). Konstiga är att HDD går att hitta med en pirat version av Win XP också MCE 2005.

Vad beror detta på?

Tacksam för all hjälp.

Originalversionen saknar troligen sata-drivrutin. Drivrutin eller kanske SP 3 är troligen integrerat i piratversionen. Vill du använda originalversionen måste du tillföra drivrutinen i början av installationsdialogen. Du kanske kan ha den på ett usb-minne, annars en cd, för jag antar att du inte har tillgång till diskett. Drivrutinen kan troligen hämtas på datorns hemsida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...