Gå till innehåll

Hjälp med Frysning av dator


Souljah

Recommended Posts

Tjo!

Det är så här att jag befinner mig på ett gueshouse här i thailand och har ett problem med datorn som jag har på rummet... Ibland kan man sitta i timvis utan att det händer något men sen helt plötsligt så börjar den frysa först i 5 sekunder och sen håller den på så var 5:e sekund..:( Problemet är oxå som jag inte kan förstå är att windows sparar ingenting när man stänger av eller startar om normalt... och tiden ligger på 2002 03.45 am lr liknande... Finns det NÅN som kan hjälpa mig vad ja kan göra för att se vad det kan va för fel.. har hört kan va värme , grafi m.m men kanske nån annan lösning oxå som ja skulle kunna kolla på...??? tacksam för svar Med vänlig hälsning Tommy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Souljah!

Du skrev inte om det var en bärbar eller stationär! Är det en bärbar, prova att höja upp denna med något, typ cigarettpaket på varje sida och om det finns tillgång till en bordsfläkt. Ställ så att det blåser riktigt under och övertill på denna. Är det en stationär, ja då kan det vara värre. För man får ju inte öppna dessa och kyla med extra fläktar, om man nu inte får tillåtelse av den som äger dessa. Det var bara vad jag kan rekommendera just för tillfället.

Ha det fortsatt bra där nere i Thailand!

MVH// Sunshine

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjo!

Det är så här att jag befinner mig på ett gueshouse här i thailand och har ett problem med datorn som jag har på rummet...

...

Problemet är oxå som jag inte kan förstå är att windows sparar ingenting när man stänger av eller startar om normalt... och tiden ligger på 2002 03.45 am lr liknande...

Om det är en lånedator så kan den ju vara inställd på att alltid börja från ett visst bestämt läge vid varje uppstart för att inte virus och andra skadliga filer ska vara kvar. När det gäller tidpunkten kan det vara BIOS-batteriet som är slut och behöver bytas ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en stationär dator... men ja tänkte har kollat allt fläktarna ska räcka till verkar va prografel lr nått.. finns det nått sånt tips kanske???

Vad händer om du manuellt ställer in rätt tid på datorn? Sådana här mystiska fel kan uppstå när det lilla knappcell-batteriet på moderkortet börjar bli för dåligt... precis som Cecilia är inne på. Ett nytt batteri kostar typ 20:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...