Gå till innehåll

Fel på bokstäver


CGD

Recommended Posts

Rättigheter och hjälpmedel

Raden ovan är kopierad från ämnesraden i Outlook 2003. Jag har den här sidan http://www.1177.se/artikel.asp?CategoryID=22581 uppe och väljer då att skicka en länk till någon annan. Jag använder normalt Firefox 3.6.8. I mitt felsökande har jag även prövat Internet Explorer 8 och då blir det inte fel.

Nu nämnde jag bara denna sida som exempel, men annars är det så här hela tiden och jag skulle vilja komma till rätta med felet. Verkar ju ligga i firefox.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontrollera följande registernyckel:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\11.0\Outlook\Options\MSHTML\International\

Den ska vara: Default_CodePageOut med värdet 00006faf

Om det inte är så, ändra till det värdet.

Sedan skulle jag välja: Latin 9 (ISO) ISO-8859-15 (om du vill se eurotecken etc)

Kolla även i Outlook

Verktyg, alternativ epostformat

I meddelandeformat, klicka på internationella inställningar

I drop-down rutan ska det stå "Västeuropeisk ISO"

Redigerad av Venoms
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Venoms, prövat ditt förslag om Latin 9. Ingen förändring. Registret och Outlook inställda så som du föreslog. Men problemet torde ju ligga i Firefox;s kontakt med Outlook. Som jag inledningsvis nämnd får jag inte felet om jag kör med Internet Explorer 8. Det är ju inget stort fel bara lite irriterande. Jag brukar skicka länkar och de kommer ju allt som oftast fram med lite konstig stavning. Det är kanske Firefox felanmäla som jag skall vända mig till om jag nu orkar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mejl som kom på Windows Live Mejl.

Ditt lösenord har ändrats till:******

Ditt användarnamn är:******

Jag kan inte komma på vad som har blivit fel. Kan det vara fel på systemtypsnitten? Ser det inte ut som om det är svenska å, ä, ö som blir helt fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte komma på vad som har blivit fel. Kan det vara fel på systemtypsnitten? Ser det inte ut som om det är svenska å, ä, ö som blir helt fel.

Inget fel på systemtypsnitt eftersom det fungerar med ie8.

Det blir däremot fel kodning i ff av någon anledning, Hur är inställningarna i ff när det gäller den biten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senaste exemplet jag visade var ju ingen internetläsare inblandad. Det var ju ett mejl i Windows Live. Jag har ju haft det här trasslet ett tag men kommer inte riktigt ihåg när och var det dykt upp. Men min okunskap är tydligen större än så, vad betyder ff?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senaste exemplet jag visade var ju ingen internetläsare inblandad. Det var ju ett mejl i Windows Live. Jag har ju haft det här trasslet ett tag men kommer inte riktigt ihåg när och var det dykt upp. Men min okunskap är tydligen större än så, vad betyder ff?

ff eller FF = FIREFOX by MOZILLA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...