Gå till innehåll

IObit Toolbox


e-son

Recommended Posts

Det är knappt man vågar knysta om ett sådant här program, men det finns vissa funktioner som möjligen kan vara bra att känna till. Jag tänker då närmast på Repair-flikens "WinFix".

Det kan också vara på sin plats med en varning för en del andra funktioner, som t.ex städfunktionerna och då i synnerhet registerstädningen... fullständigt livsfarlig enligt den testkörning jag gjorde i alla fall. Vet man inte exakt vad man sysslar med där, kan man råka riktigt illa ut.

Hur som helst... ta gärna en titt på programmet, och framför allt WinFix-funktionen då. Men var försiktig! Ingen fara att köra dom olika skannrarna om man är nyfiken, men man behöver ju inte gå längre än så... man MÅSTE inte "reparera" det programmet vill.

IObit Toolbox Hemsida och Download

post-1936-085483800 1282278744_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan också vara på sin plats med en varning för en del andra funktioner, som t.ex städfunktionerna och då i synnerhet registerstädningen... fullständigt livsfarlig enligt den testkörning jag gjorde i alla fall. Vet man inte exakt vad man sysslar med där, kan man råka riktigt illa ut.

Jo, undvik framförallt "Deep Scan" i registerstädningen.

Kollade igenom dom utvalda registernycklarna.

Antagligen inte kunnat starta Windows igen om jag städat bort dessa. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite samma känsla jag fått intrycket av när man provat Advance systemcare.

Dom kan va bra på att leta fram saker som annars kanske inte är så lätta att hitta fram till, men använda dessa verktyg fullt ut kan ibland betyda att misstag görs oavsiktligt. Inte ovanligt att vissa fel som hittas inte alltid stämmer och heller inte ovanligt att vissa raderingar av funktioner ibland görs på fel sätt.

Gäller & vara lite beredd på att snabba lösningar "kan" leda till andra problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...