Gå till innehåll

Windows 7 64 bits!


gorling

Recommended Posts

Hej, jag har användit mig utav xp ett bra tag nu och har införskaffa windows 7.

http://www.inet.se/artikel/9123035/windows-7-home-premium-svensk-uppgradering Köpte jag. Jag fick 64 % 32 bitars skivor med, jag satte i 64 bitars skivan först men det stog att den inte var kompitabel eller något. jag tänkte äsh, tar 32 bits istället. Nu har jag kollat runt lite och inser att 64 bits är mycket bättre.

Hur mycket påverkar 32 / 64 bits mitt spelande? Jag kör med 4 gb ram och 2x radeon 5870 1gb.

Är det stor skillnad om jag kör med 32 bitars eller 64 bitars?

Om 64 bitars nu är mycket bättre. Hur ska jag byta till 64 bitars då det itne går att "ominstalera" för att jag har windows 7 på datorn redan och dessa skivorna funkar bara att uppgradera med ... Uppgradera från windows xp/vista alltså ...

Är det möjligt att byta till 64 bitars alltså, utan att ta bort alla programm. För det var jag tvugen att göra när jag bytte från xp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

64-bitarsversionen är bra då den låter dig utnyttja de 4GB RAM-minne du har i din dator, och som standard är 64-bitarsversionen snäppet säkrare än 32-bitarsversionen av Windows 7.

Så den ända skillnaden spelmässigt är att man kan utnyttja liiite mer ram minne? Kan använda 3.25gb av 4 just nu.

Men jag har ju 2gb GRAFIK-minne, hur funkar det med 32bits? Räknas inte ram + grafik minne ihop? = att jag bara utnyttjar 1.25gb ram vilket är totaltkass?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grafikkortsminne och RAM-minne är separerat, men du kommer definitivt få ut mer RAM av din dator med 64-bitarsversionen. Dessutom kan du om spelet eller programmet kommer i 64-bitarsversion få prestandaförbättringar på i grova drag 10%.

Som föregående talare dock påpekar så kan det vara på sin plats att undersöka om din dator klarar av 64-bitarsversionen, görs enklast genom att köra CPU-Z och kolla om det står något om 64 i Instructions.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...