A-L Posted August 31, 2010 Share Posted August 31, 2010 Plötsligt fungerar inte systemåterställningen. Vad göra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted August 31, 2010 Share Posted August 31, 2010 Exakt VAD är det som inte fungerar? Vill den inte återställa systemet eller kan du kanske inte ens starta systemåterställning? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
A-L Posted August 31, 2010 Author Share Posted August 31, 2010 Jo den startar och går färdigt men sen får jag meddelandet att datorn inte kunde återställas. Försökt med alla datum som går men samma meddelande Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted August 31, 2010 Share Posted August 31, 2010 Ok... du kan försöka i felsäkert läge (starta om datorn till felsäkert läge med F8-tangenten) det funkar ibland, men förmodligen har dina återställningspunkter blivit korrupta. Det kan du i så fall försöka åtgärda genom att stänga av systemåterställningen på samtliga diskar, starta om datorn, och återaktivera systemåterställningen. Problemet med detta förfarande är naturligtvis att samtliga tidigare återställningspunkter försvinner, men förhoppningsvis skall det fungera fortsättningsvis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
A-L Posted August 31, 2010 Author Share Posted August 31, 2010 Ja Allt började med att jag installerade Roxio creator 2010. Har avinstallerat detta program och nu funkar inte min DVD brännare heller. Ska försöka med ditt tips. Tack Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted August 31, 2010 Share Posted August 31, 2010 För problemet med DVD-brännaren se om det hjälper med Microsofts tips angående Upper- och LowerFilters på http://support.microsoft.com/kb/314060/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted August 31, 2010 Share Posted August 31, 2010 (edited) Nej Roxio är en riktig rysare... tar över en massa funktioner i datorn och är mer eller mindre hopplöst att bli av med. Kolla länken Complete Uninstall of Creator 2009 & 2010 on Windows XP innan du gör något drastiskt. Edited August 31, 2010 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
A-L Posted August 31, 2010 Author Share Posted August 31, 2010 Tack jag skall försöka detta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts