Gå till innehåll

Kan inte logga in


CGD

Recommended Posts

En äldre bekant på distans har köpt sig en ny bärbar dator. Den kör Windows 7 64-bitars och han har fått problem som jag inte heller kan lösa. Kanske kan någon här identifiera problemet och komma med en lösning.

För ett tag sedan var han inne på Ginza för att kolla skivor och då hände något. Han trodde det var något virus så han lät virusprogrammet gå igenom datorn. Allt verkade OK. Men när han skulle logga in nästa dag var det helt omöjligt. När han skriver in lösenordet kommer följande informationsruta upp. "Tjänsten user profile service misslyckades med inloggningen. Det går inte att läsa in användarprofilen. Vid nya föesök kommer samma informationsruta upp.

Redigerad av CGD
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som att det har hänt något med den delen av registret som har hand om information om hans användarkonto. Kan bero på att hårddisken inte mår riktigt bra (händer även med helt nya).

Finns det något mer användarkonto att logga in på om han startar upp datorn i felsäkert läge?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte exakt samma men samma felmeddelande, kanske kan vara en lösning

http://www.vistax64....not-loaded.html

Samma som ovan fast här finns en "fix it" som kanske kan vara värd att prova

http://support.microsoft.com/kb/947215/en-us

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datorn kom hem till mig och jag löste problemet men vet inte varför det uppstod.

Startade datorn i felsäker läge loggade in med det hans vanliga konto och gjorde en systemåterställning. Allt tillbaka till det vanliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...