Lasse B Posted September 3, 2010 Posted September 3, 2010 Fråga. Kommer inte åt onlinehjälpen i hjälp & support ?? Kan det vara någon inställning ?? Följande står det Du är inte ansluten till onlinehjälpen, där det senaste innehållet visas. Kontrollera din Internetanslutning och försök att ansluta till onlinehjälpen igen. Om det här meddelandet fortfarande visas kan det bero på att onlinehjälpen är tillfälligt otillgänglig. Jag är ansluten till internet. I alternativet inställningar har jag det markerat förbättra mina sökresultat genom att andvända onlinehjälpen. Kan det vara någon inställning, i så fall vilken. Eller händer det som står att onlinehjälpen är tillfälligt otillgänglig ?? Lasse B Quote
Mats H Posted September 3, 2010 Posted September 3, 2010 Hej, samtliga förslag i Windowshjälp och Support är uppe. http://answers.microsoft.com/sv-se/windows/default(en-us).aspx#tab=1 http://support.microsoft.com/?ln=sv http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows/help http://social.technet.microsoft.com/Search/sv-SE/?ac=3 http://fixitcenter.support.microsoft.com/Portal Kommer du in på andra webbsidor? Troligen ngn inställning. Kolla Internet Explorer, Verktyg\Internetalternativ fliken Anslutningar, tryck på knappen LAN inställningar, den sidan som öppnas, markera ur/ta bort allt som är ifyllt. Mvh Mats H Quote
Lasse B Posted September 3, 2010 Author Posted September 3, 2010 Ja jag kommer in på alla sidor, kollade inställningen, men det hjälpte inte ?? Vad kan det mera vara ??? Kan det inte vara så att den inte går att komma åt ???? Det ja avmarkerade var automatisk identifiering Lasse B Quote
Mats H Posted September 3, 2010 Posted September 3, 2010 (edited) Hej, är det Internet Explorer du använder? Den inställning jag bad dig kontrollera är mera allmänt hållen för Internetanslutningar, så det inte fanns ngt som ställde till det där. Ändra tillbaka "markerat förbättra mina sökresultat genom att använda onlinehjälpen". se om det fungerar. Är inte riktigt hemma på IE 8, och dess sökinställningar. Mvh Mats H Edited September 3, 2010 by Mats H Quote
Lasse B Posted September 3, 2010 Author Posted September 3, 2010 Har gjort det men samma problem fortfarande, kanske något tillfälligt fel, har inte varit så tidigare. LB Quote
Cecilia Posted September 3, 2010 Posted September 3, 2010 Kan det tänkas att du har stoppat hjälp-programmet (eller något program det använder för att nå internet) i brandväggen? Quote
Lasse B Posted September 3, 2010 Author Posted September 3, 2010 Var går man in och kollar det någonstans ??? LB Quote
Cecilia Posted September 3, 2010 Posted September 3, 2010 Vad har du för brandvägg? Windows egna brandväggar kan jag inte. I Vista verkar filen heta C:\windows\helppane.exe och har beskrivningen Microsoft Hjälp och support. Quote
Lasse B Posted September 3, 2010 Author Posted September 3, 2010 (edited) Jag har norton, men just nu är den inte installerad, la in vistan tidigare då funkade hjälp & Support, men när jag lagt in Windwes 7 Home Premium funkar det inte, får då opp att jag inte är ansluten online ??? La Nedanstående kommer opp när jag skall söka efter något i hjälp & Support. Du är inte ansluten till onlinehjälpen, där det senaste innehållet visas. Kontrollera din Internetanslutning och försök att ansluta till onlinehjälpen igen. Om det här meddelandet fortfarande visas kan det bero på att onlinehjälpen är tillfälligt otillgäng Lasse B Edited September 3, 2010 by Lasse B Quote
Japanmannen Posted September 3, 2010 Posted September 3, 2010 Har du bockat i att använda onlinehjälpen? Quote
Lasse B Posted September 3, 2010 Author Posted September 3, 2010 Tack för all hjälp. Nu funkar det plötsligt. Lasse B Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.