Gå till innehåll

Hjälp med drivrutiner!


KingFredde

Recommended Posts

Jag formaterade om min dator för nån dag sen, och när jag letade efter drivrutiner till nätverkskortet så fanns det inga.

Jag har en pavilion a6235.sc. Hade "Vista" före men har installerat xp och hittar bara "Vista" drivrutiner.

Någon som vet vart man kan hitta xp drivrutiner till denna dator?

Tacksam för alla svar. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

finns ett sätt som kanske kan funka.

i XP, öppna Kontrollpanelen\Datorhantering\Enhetshanteraren\ Hitta moderkortet, välj egenskaper, sedan ser du en droplist, välj maskinvaru ID, kopiera det som står där och googla sedan, kan kanske ge lite mera att gå på.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag formaterade om min dator för nån dag sen, och när jag letade efter drivrutiner till nätverkskortet så fanns det inga.

Jag har en pavilion a6235.sc. Hade "Vista" före men har installerat xp och hittar bara "Vista" drivrutiner.

Någon som vet vart man kan hitta xp drivrutiner till denna dator?

Tacksam för alla svar. :D

Leta på google innan du frågar så hittar du säkert !!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

finns ett sätt som kanske kan funka.

i XP, öppna Kontrollpanelen\Datorhantering\Enhetshanteraren\ Hitta moderkortet, välj egenskaper, sedan ser du en droplist, välj maskinvaru ID, kopiera det som står där och googla sedan, kan kanske ge lite mera att gå på.

Mvh

Mats H

Okej, jag ska kolla!

Tackar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

finns ett sätt som kanske kan funka.

i XP, öppna Kontrollpanelen\Datorhantering\Enhetshanteraren\ Hitta moderkortet, välj egenskaper, sedan ser du en droplist, välj maskinvaru ID, kopiera det som står där och googla sedan, kan kanske ge lite mera att gå på.

Mvh

Mats H

Jag gick in på kontrollpanelen och sedan skulle gå in på datorhantering men fanns inget?

Hur ska jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

inget vad? Moderkort?

I enhetshanteraren , väj systemenheter, du kan också klicka på visa dolda enheter, vilket ger ytterligare info om olika ingående enheter. Men ej fler egenskaper.

Motherboard resources o mitt Maskinvaru ID är acpi\pnp0c02, som jag sedan kan googla på som ger mig följande info: http://www.google.com/search?q=acpi\pnp0c02&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:sv-SE:official&client=firefox-a

Mvh

Mats H

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

inget vad? Moderkort?

I enhetshanteraren , väj systemenheter, du kan också klicka på visa dolda enheter, vilket ger ytterligare info om olika ingående enheter. Men ej fler egenskaper.

Motherboard resources o mitt Maskinvaru ID är acpi\pnp0c02, som jag sedan kan googla på som ger mig följande info: http://www.google.com/search?q=acpi\pnp0c02&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:sv-SE:official&client=firefox-a

Mvh

Mats H

Tja!

Tror du det här är mitt moderkort?

IDE ATA/ATAPI ???

Inte så bra på datorer som du kanske märker :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

nej en styrenhet för CD rom osv.

Leta efter Systemenheter.

Men detta är ditt moderkort.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01217524&tmp_track_link=ot_faqs/top_issues/en_lt/c01217524/loc:2&lc=en&dlc=lt&cc=lt&product=3627576〈=lt

Motherboard Name: M2N68-LA

Chipset: GeForce 6150SE nForce 430

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

nej en styrenhet för CD rom osv.

Leta efter Systemenheter.

Men detta är ditt moderkort.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01217524&tmp_track_link=ot_faqs/top_issues/en_lt/c01217524/loc:2&lc=en&dlc=lt&cc=lt&product=3627576〈=lt

Motherboard Name: M2N68-LA

Chipset: GeForce 6150SE nForce 430

Mvh

Mats H

Jaha! :P

Så nu ska jag bara söka på det och se om jag hittar dom drivrutinerna jag behöver?

Är det så du menar? :)

Mvh Fredrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när jag skulle installera Chipset du skickade till mig kom det upp en ruta som det stod "The NVIDIA setup program could not locate any drivers that are compatible with your current hardware. setup will now exit"

Funkade det inte då så jag måste ha ett annat slags chips eller har jag gjort något fel?

Mvh Fredrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

vad som är vanligt, är att när du lagt installationsfilen på t.ex skrivbordet och dubbelklickar på den, så sätter den igång och sköter jobbet själv, en och annan bekräftelse av dig kan eventuellt förekomma. Men ovanligt.

Har du gula frågetecken framför enheterna i enhetshanteraren?

Mvh

Mats H

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...