Gå till innehåll

Problem vid bootning av Windows installation


xamer

Recommended Posts

Hej! Jag har stött på ett problem när jag ska starta upp formatering av min dator. Den börjar att ladda bios och allt som vanligt..men när det normal ska komma "Tryck på valfri tangent för att starta med skiva" så är det helt svart! kan inte heller gå in i bios för att kolla om cd enheten är första boot val, för att om jag väljer att gå in i bios så är skärmen svart( men ser väldigt väldigt svag konturer av bios).

Har tänkt att det kanske kan vara något fel på skivan kanske?

Har även tänkt på att det kanske kan vara Hårddisken eftersom det inte går kopiera vissa filer?

Fick igång installationen häromdan men då stannade installationen vid 56% pga någon .sys fil som inte kunde kopieras

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det en "riktig" cd/dvd eller en hembränd?

Om en egenskapad, prova att göra en ny, och bränn i lägsta möjliga hastighet.

Vilket operativsystem gäller det?

Redigerad av Venoms
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för att om jag väljer att gå in i bios så är skärmen svart( men ser väldigt väldigt svag konturer av bios).

Menar du att om du lyser på skärmen med en kraftig lampa kan du svagt se det som brukar stå där? För i så fall verkar det vara lampan för bakgrundsbelysningen i skärmen som lagt av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en hembränd skiva med äkta windows. Det gäller windows xp profesional. Får helt enkelt ta o testa med en annan skiva.

Nej jag lyser inte på skärmen med något utan det är bara en väldigt svag kontur av vissa partier :/ och eftersom att skärmen visar normal färg i ca 1sekund så borde det inte vara något fel på just skärmen:/ kan försöka få en bild på det, för det är lite svårt att förklara hur det ser ut:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testade att lysa på skärmen med en stark lampa..men utan resultat..det är alltså lika svag som utan lampa

ska även prova med en annan skärm så fort jag får tag i en annan!

Har även brännt ut en ny xp-skiva..men nu vill inte datorn boota från den..kommer inte ens fram till delen där det står "Tryck valfri tangent för att starta med skiva"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...