Jump to content

Fonter i Windows

MrBigSpender
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jag har ett problem som jag ännu inte lyckats lösa.

Jag har en PDF fil vars innehåll jag vill kopiera över till ett Word dokument.

För att göra detta markerar jag all text i PDF dokumentet och klistrar in det i Word dokumentet.

En del text blir helt OK medans annan text blir helt fel - det blir en massa små rutor.

Efter att ha utforskat PDF filen så tror jag att problemet ligger i att det är två olika typsnitt som används i den.

Arial och Helvetica. När jag kopierar text gjord med Arial och klistrar i denna i Word dokumentet så fungerar detta bra!

När jag kopierar text med Helvetica så får jag en massa rutor i Word dokumentet.

När jag kollar i Windows 7 fonts katalogen så kan jag heller inte finna Helvetica.

Hur gör jag för att lösa detta problem?

Kan jag installera Helvetic och i så fall hur och löser det problemet?

Jag har provat programvaror för att konvertera PDF filen till ett Word dokument men detta fungerar inte heller!

Hoppas på snar hjälp!

Har du provat FREE PDF to WORD CONVERTER? Fungerar hyffsat för mig, men all text blir naturligtvis inte perfekt "word-formaterad" direkt utan man får fixa till den lite... eller kopiera över som oformaterad text till ett .txt-dokument, vilket du förövrigt skulle kunna prova utan det här programmet.

Kopiera texten från .pdf-dokumentet och klistra in den i Anteckningar! Spara med lämpligt namn och stäng .txt-dokumentet. Sen kan du öppna och kopiera från .txt-dokumentet istället. På så vis får du en oformaterad text som du kan behandla i word om du vill.

Edited by e-son

Har du provat FREE PDF to WORD CONVERTER? Fungerar hyffsat för mig, men all text blir naturligtvis inte perfekt "word-formaterad" direkt utan man får fixa till den lite... eller kopiera över som oformaterad text till ett .txt-dokument, vilket du förövrigt skulle kunna prova utan det här programmet.

Kopiera texten från .pdf-dokumentet och klistra in den i Anteckningar! Spara med lämpligt namn och stäng .txt-dokumentet. Sen kan du öppna och kopiera från .txt-dokumentet istället. På så vis får du en oformaterad text som du kan behandla i word om du vill.

Nej det funkade inte.

FREE PDF TO WORD CONVERTER funkade inte!

När jag klistrade in texten i Anteckningar fick den det här utseendet;