Gå till innehåll

Hur slå på det inbyggda nätverkskortet för trådlös anslutning ?


2stroke

Recommended Posts

Nya problem......

Nu tänkte jag slå på det inbyggda nätverkskortet för trådlös anslutning,

men det verkar inte gå samt att jag inte blir klok på informationen som datorn ger mig...

trdlstntverk.jpg

Enligt Enhetshanteraren så är kortet för trådlös nätverksanslutning "AKTIVERAT" men om jag tittar på bilden i "MOBILITETSCENTER" så är inte kortet aktivt samt att det inte går att klicka igång det heller då det alternativet är GRÅmarkerat !!!!

1. Hur gör jag för att starta upp kortet osv osv ?

2. Och hur gör jag sedan för att få igång denna LapTop mot en trådlös Router ?

( Jag antar att jag måste avaktivera kortet för FAST internetanslutning först, Eller ? )

HJÄLP !!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

leta efter en knapp på utsidan av datorn, eller alternativt ngn av funktionstangenterna, F1 el F2 i kombination med Alt eller Ctrl, varierar lite, beroende på datormodell.

Se också i din manual.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Leta efter en knapp på utsidan av datorn,

eller alternativt ngn av funktionstangenterna, F1 el F2 i kombination med Alt eller Ctrl,

varierar lite, beroende på datormodell.

Hmmmmmmmmm.......

Inget utav ovanstående fungerar och någon manual har jag ej.

Fler förslag på hur jag gör ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

exakt datormodell, Fujitsu Siemens och modell.

Om du högerklickar på Fujitsu Siemens WLAN.......,

sedan egenskaper, avancerat, får du fram en ruta med en dropplist, vilket det

står EnhetsID, klicka på pilen och välj MaskinvaruId, skriv av det som står där och svara här i din tråd med det.

Detta kan bero på att din drivrutin inte är riktig.

Mvh

Mats H

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

gärna detta med:

"Om du högerklickar på Fujitsu Siemens WLAN.......,

sedan egenskaper, avancerat, får du fram en ruta med en dropplist, vilket det

står EnhetsID, klicka på pilen och välj MaskinvaruId, skriv av det som står där och svara här i din tråd med det."

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fujitsu/Siemens AMILO La-1703

Fujitsu har tagit fram en installationsguide för WLAN, visserligen för XP men borde väl kunna ge några tips fast du har Vista.

http://se.fujitsu.com/support/downloads.html

Skriv in: AMILO La-1703

i fältet för Serial/Identnumber.

Välj Vista.

Seden under rubriken Other finns en rubrik Installation paper där du hittar guiden.

Drivrutiner finns på den sidan också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fujitsu har tagit fram en installationsguide för WLAN

http://se.fujitsu.com/support/downloads.html

Skriv in: AMILO La-1703

i fältet för Serial/Identnumber.

Välj Vista.

Seden under rubriken Other finns en rubrik Installation paper där du hittar guiden.

Drivrutiner finns på den sidan också.

Är detta rätt fil och är jag på rätt ställe ?

Hur gör jag för att sedan packa upp filen och sedan instalera den i så fall ?

wlanfrga.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om rätt drivrutiner är installerade och allt fungerar så ska du trycka på Fn+F2 för att aktivera/inaktivera trådlöst nätverkskort på din datormodell, har du ett externt tangentbord trycker du Ctrl+Alt+F2 för att göra detsamma.

Manual till din dator --> http://support.ts.fujitsu.com/manuals/ShowDescription_KMT.asp?DokuID=200208

Redigerad av CallmeAl
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vet jag inte.

Du kan pröva med om du får mer exakta uppgifter om du i stället för produktbeteckningen anger datorns serienummer på http://se.fujitsu.com/support/downloads.html

Till höger finns länkar för att ta reda på serienumret och där finns även en länk Automatic driver update.

Har gjort allt det där och jag kommer fram till precis samma ställe som ovan på bilden.

Så frågan kvarstår, vilken utav filerna skall jag ladda ner ?

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om rätt drivrutiner är installerade och allt fungerar som det skall,

så ska du trycka på Fn+F2 för att aktivera/inaktivera trådlöst nätverkskort på din datormodell.

TACK !

YES ! .....ett litet steg närmare att få igång allt.

Update på hur det ser ut just nu !

anslutdetrdlsa.jpg

...men nu till nästa fråga då :

Hur gör jag för att sedan få det anslutet? :blink:

.

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När kortet är aktiverat så klickar du på nätverksikonen längst ner till höger på skärmen, där bör du se ett flertal trådlösa nätverk tillgängliga. Välj det nätverk som är ditt (eller valfritt), klicka på anslut. Du kommer då att få upp en fråga om användarnamn och lösen som du ska fylla i för att ansluta. Du kan sen välja "anslut automatiskt" så slipper du fylla i dessa uppgifter varje gång du ska ansluta till nätverket. Vet inte hur det är på din dator men på vissa burkar måste man aktivera det trådlösa kortet (Fn+F2) varje gång man startar/startar om datorn. Flera tillverkare har släppt bios-fixar till detta. Men det är en annan historia. ;)

Ps. Kanske ska tillägga att annvändarnamn och lösen ställer du in i ditt bredbandsmodem/router. Och hur du gör det beror på vilken typ av router/modem du har (se tillverkarens/operatörens hemsida)

Redigerad av CallmeAl
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...