CGD Posted October 13, 2010 Share Posted October 13, 2010 Jag installerade Microsoft Security Essentials Beta 2 for 32-bit för några dagar sedan. Jag har nu upptäckt att högerklicksvalet för att kunna skanna en enskild fil eller katalog är borta. Är detta något som följer med Beta 2? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted October 13, 2010 Share Posted October 13, 2010 Nej det är nog något eget "tweak" du har hittat...! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CGD Posted October 13, 2010 Author Share Posted October 13, 2010 Jag har inte tweakat något. Tidigare hade jag den första Microsoft Security Essentials och då kunde jag högerklicka på en katalog eller fil och välja skanna med Microsoft Security Essentials. Men så såg jag här i Forumet en länk till Microsoft Security Essentials 2 Beta och installerade då denna. Men då försvann högerklicksvalet. Skall jag tolka ditt svar som så att du kör Microsoft Security Essentials 2 Beta och har högerklicksvalet kvar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted October 13, 2010 Share Posted October 13, 2010 (edited) Jo jag kör en testmaskin med MSE 2, och har högerklicksvalet kvar. Edit: Om jag förstått saken rätt har du uppdaterat från MSE 1 till 2? Du skulle i så fall kunna prova en ominstallation! Edited October 13, 2010 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CGD Posted October 13, 2010 Author Share Posted October 13, 2010 e-son! Det var ett bra förslag. Tack för det. Jag avinstallerade först och installerade sedan om Security Essentials Beta och nu har jag fått tillbaka högerklicksvalet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts