Gå till innehåll

Google verktygsfält


loui

Recommended Posts

Hej, Jag kör med firefox och har sedan länge haft google toolbar men nu har mina iconer där försvunnit, då jag går in på "Alternativ för google verktygsfält" och ska trycka på "spara" så händer ingenting,, "spara-knappen" funkar ej. googles verktygsfält försvann efter jag hade använt "CCleaner".

och när jag går till "visa" uppe till vänster och därefter på "anpassa verktygsfält" och lägger på nytt upp iconer så försvinner dem efter jag har stängt ner webben och sedan öppnar igen.

Finns här någon som kanske kan hjälpa mig me detta.?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, har provat det. Det är konstigt att de försvann med tanke på att jag har kört CCleaner tidigare utan att de har försvunnit,har suttit i ett par dagar nu för att lösa detta,,utan resultat.

I "visa-fliken" uppe till vänster så har jag:

Meny,Navigering,Bokmärks och Google verktygsfältet ibockat.

Redigerad av loui
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

städade du bort allt som hade med Google Toolbar att göra efter problemet, letade du i dolda mappar efter rester, i t.ex Appdata och dess underliggande mappar?

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör inte CCleaner någon backup på vad det ändrar som du kan återställa från?

Det kan ju tänkas att din profil i Firefox har blivit skadad, om det nu är av CCleaner eller något annat, och då kan ju en ny profil hjälpa. Om den nya profilen fungerar så går det att flytta över bokmärken mm från den gamla till den nya.

Skapa en ny profil: http://kb.mozillazine.org/Creating_a_new_Firefox_profile_on_Windows

Flytta information mellan profiler: http://kb.mozillazine.org/Transferring_data_to_a_new_profile_-_Firefox

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

städade du bort allt som hade med Google Toolbar att göra efter problemet, letade du i dolda mappar efter rester, i t.ex Appdata och dess underliggande mappar?

Mvh

Mats H

Hej Mats, för det första ska jag säga att jag är urusel på data. Mig veterligen så har jag inte gjort annat än använt CCleaner,har använt mig av dem föribockade inställningar av CCleaner, vet inte ens va appdata är eller betyder :o(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör inte CCleaner någon backup på vad det ändrar som du kan återställa från?

Det kan ju tänkas att din profil i Firefox har blivit skadad, om det nu är av CCleaner eller något annat, och då kan ju en ny profil hjälpa. Om den nya profilen fungerar så går det att flytta över bokmärken mm från den gamla till den nya.

Skapa en ny profil: http://kb.mozillazine.org/Creating_a_new_Firefox_profile_on_Windows

Flytta information mellan profiler: http://kb.mozillazine.org/Transferring_data_to_a_new_profile_-_Firefox

Tror du möjligen att det kan lösa sig om jag installerar om firefox. Min Engelska är för dålig för att jag ska förstå vad jag ska göra ang. länkarna du angav men jag är himla tacksam för din hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom tillägg ligger i profilen (användardata) och inte påverkas av att Firefox ominstalleras tror jag inte att det hjälper.

Jag försöker mig på en översättning av första länken.

Ta fram den här sidan i Internet Explorer liksom länken så att du kan kolla på bilderna där samtidigt som du gör följande:

  • Stäng Firefox genom Arkiv - Avsluta
  • Tryck ner Windows-tangenten + R
  • Skriv in: firefox -P
  • Klicka på OK
  • I profilhanteraren som nu syns klicka på "Skapa profil"
  • Klicka på Nästa
  • Skriv in ett profilnamn, t ex braprofil och klicka på Avsluta
  • Om valet "Fråga inte vid uppstart" är valt så ta bort den bocken. Klicka på "Starta Firefox".

Även om det står lite annorlunda på knapparna än vad jag har översatt till bör du kunna förstå vad du ska klicka på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Mats, för det första ska jag säga att jag är urusel på data. Mig veterligen så har jag inte gjort annat än använt CCleaner,har använt mig av dem föribockade inställningar av CCleaner, vet inte ens va appdata är eller betyder :o(

Hej,

vilket Windows kör du?

Om du går till kontrollpanelen. Min dator eller Dator, klickar på den och i nästa fönster ser du C:\, din hårddisk, dubbelklicka.

Nu öppnas "Utforskaren, och du ser alla mappar på din hårddisk.

Om du kör XP, titta på den översta raden efter Verktyg, klicka där och du ska hitta Mappalternativ, klicka på den, välj fliken Visning,

markera i Visa Dolda Mappar och filer, tryck Verkställ och sedan OK.

I Vista, tror jag, och i Windows 7, tryck på Alt tangenten för att se raden med Verktyg, sedan samma procedur.

Nu ser du lite flera mappar, lite "dimmade", gå till Användare, (Users), klicka på den och du ska nu se Appdata, klicka på de olika mapparna där, t.ex om du har ngn som heter Google, följ den mappen och se vad du hittar, och återkom med det här i din tråd. Titta även i mapparna Local, Local Low och Roaming.

För att återställa till "Dölj mappar och filer", samma procedur.

Mvh

Mats H

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom tillägg ligger i profilen (användardata) och inte påverkas av att Firefox ominstalleras tror jag inte att det hjälper.

Jag försöker mig på en översättning av första länken.

Ta fram den här sidan i Internet Explorer liksom länken så att du kan kolla på bilderna där samtidigt som du gör följande:

  • Stäng Firefox genom Arkiv - Avsluta
  • Tryck ner Windows-tangenten + R
  • Skriv in: firefox -P
  • Klicka på OK
  • I profilhanteraren som nu syns klicka på "Skapa profil"
  • Klicka på Nästa
  • Skriv in ett profilnamn, t ex braprofil och klicka på Avsluta
  • Om valet "Fråga inte vid uppstart" är valt så ta bort den bocken. Klicka på "Starta Firefox".

Även om det står lite annorlunda på knapparna än vad jag har översatt till bör du kunna förstå vad du ska klicka på.

De hjälpte men nu försvann alla mina lösenord och alla mina bokmärken, hur löser jag det tro?

Det verkade som de hade med firefox att göra för jag kunde inte ens komma in till mitt bankkonto,på banksidan stod det att jag måste installera säkerhetsprogram och på atg (trav) så stod det att jag måste installera flash vilket jag redan hade på datorn, i IE så kom jag in på banken och travsidan utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De är inte borta för de finns kvar med din tidigare profil, så ingen fara. :)

Nästa gång du startar Firefox kommer du att få en fråga om vilken profil du vill använda.

I denna nya profil installerar du Google toolbar så får vi se hur den fungerar.

https://www.google.com/intl/sv/toolbar/ff/index.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De är inte borta för de finns kvar med din tidigare profil, så ingen fara. :)

Nästa gång du startar Firefox kommer du att få en fråga om vilken profil du vill använda.

I denna nya profil installerar du Google toolbar så får vi se hur den fungerar.

https://www.google.com/intl/sv/toolbar/ff/index.html

Hej, i den nya profilen så gick de att installera google toolbar, jag kommer även i i min bank+ till atg nu, betyder de att de är den nya profilen jag ska ha, kan man föra över alla mina lösenord och alla mina bokmärken till den nya profilen från den gamla på ett enkelt sätt tro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad bra! :)

Ja, det går bra att föra över sådana saker. Hur datorvan är du? Så att jag kan anpassa instruktionerna efter hur mycket hjälp du behöver. Vet du hur man visar dolda filer? Kan du hitta Firefox profil-mapp?

Hej ,är absolut urusel på data, hittar heller inte någon mapp som heter Firefox profil-mapp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får berätta vad du har för Windows och så får du göra som Mats skrev tidigare, dvs följande:

Om du går till Startmenyn - Min dator eller Dator, klickar på den och i nästa fönster ser du C:\, din hårddisk, dubbelklicka.

Nu öppnas "Utforskaren, och du ser alla mappar på din hårddisk.

Om du kör XP, titta på den översta raden efter Verktyg, klicka där och du ska hitta Mappalternativ, klicka på den, välj fliken Visning,

markera i Visa Dolda Mappar och filer, tryck Verkställ och sedan OK.

I Vista, tror jag, och i Windows 7, tryck på Alt tangenten för att se raden med Verktyg, sedan samma procedur.

Gick det att förstå den beskrivningen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

vilket Windows kör du?

Om du går till kontrollpanelen. Min dator eller Dator, klickar på den och i nästa fönster ser du C:\, din hårddisk, dubbelklicka.

Nu öppnas "Utforskaren, och du ser alla mappar på din hårddisk.

Om du kör XP, titta på den översta raden efter Verktyg, klicka där och du ska hitta Mappalternativ, klicka på den, välj fliken Visning,

markera i Visa Dolda Mappar och filer, tryck Verkställ och sedan OK.

I Vista, tror jag, och i Windows 7, tryck på Alt tangenten för att se raden med Verktyg, sedan samma procedur.

Nu ser du lite flera mappar, lite "dimmade", gå till Användare, (Users), klicka på den och du ska nu se Appdata, klicka på de olika mapparna där, t.ex om du har ngn som heter Google, följ den mappen och se vad du hittar, och återkom med det här i din tråd. Titta även i mapparna Local, Local Low och Roaming.

För att återställa till "Dölj mappar och filer", samma procedur.

Mvh

Mats H

HEj, jag har vista, hittade en del google,men inte i appdata bara i "Dator System C" tänkte kopiera det här men klarade inte det, är det någon speciellt namn på google jag ska ha tro?

Redigerad av loui
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vista, bra för det har jag också. Då gör du på följande sätt i Datorn/Utforskaren, men du behöver hålla Firefox avstängd under tiden. Därför får du antingen skriva ut det här inlägget, kopiera och klistra in det i en textfil eller ta upp den här sidan i Internet Explorer. Så fort det är något som är oklart eller inte stämmer avbryter du och frågar.

Gå till mappen C:\Användare\"ditt användarnamn"\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles

Det är profilmappen och där ska du se två mappar, dels din gamla profil som heter något konstigt och dels din nya där du själv bestämde namnet. Stämmer det?

Ändra så att fönstret med mappen bara tar upp den vänstra halvan av skärmen. Går det bra?

Högerklicka på mappen med det nya profilnamnet och välj Öppna. Då ska du få upp ett till fönster. Placera det på den högra delen av skärmen.

I det vänstra fönstret dubbelklickar du på det gamla profilnamnet. Då har du två fönster som innehåller varsin profil.

Du ska nu kopiera (inte flytta) filer från den gamla profilmappen till den nya. Du gör det genom att högerklicka på en fil till vänster och välja Kopiera. Därefter längst ner i det högra fönstret (under alla filerna) högerklicka och välja Klistra in. Förstår du?

Om det kommer upp en fråga om du vill ersätta en befintlig fil, avbryta kopieringen för att det redan finns en fil mm så väljer du att du vill ersätta en befintlig fil.

I det vänstra fönstret högerklickar du på filen places.sqlite (innehåller bokmärken) och väljer Kopiera. Välj sedan att klistra in den i det högra fönstret. Gick det bra?

Upprepa sedan samma sak med filerna:

cookies.sqlite

formhistory.sqlite

key3.db

signons.sqlite

permissions.sqlite

persdict.dat om den finns

I båda fönstren öppnar du mappen bookmarkbackups och du kopierar alla filerna som finns där på samma sätt.

Starta sedan Firefox med den nya profilen. Se om du nu har dina bokmärken och om allt fungerar som det ska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vista, bra för det har jag också. Då gör du på följande sätt i Datorn/Utforskaren, men du behöver hålla Firefox avstängd under tiden. Därför får du antingen skriva ut det här inlägget, kopiera och klistra in det i en textfil eller ta upp den här sidan i Internet Explorer. Så fort det är något som är oklart eller inte stämmer avbryter du och frågar.

Gå till mappen C:\Användare\"ditt användarnamn"\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles

Det är profilmappen och där ska du se två mappar, dels din gamla profil som heter något konstigt och dels din nya där du själv bestämde namnet. Stämmer det?

Ändra så att fönstret med mappen bara tar upp den vänstra halvan av skärmen. Går det bra?

Högerklicka på mappen med det nya profilnamnet och välj Öppna. Då ska du få upp ett till fönster. Placera det på den högra delen av skärmen.

I det vänstra fönstret dubbelklickar du på det gamla profilnamnet. Då har du två fönster som innehåller varsin profil.

Du ska nu kopiera (inte flytta) filer från den gamla profilmappen till den nya. Du gör det genom att högerklicka på en fil till vänster och välja Kopiera. Därefter längst ner i det högra fönstret (under alla filerna) högerklicka och välja Klistra in. Förstår du?

Om det kommer upp en fråga om du vill ersätta en befintlig fil, avbryta kopieringen för att det redan finns en fil mm så väljer du att du vill ersätta en befintlig fil.

I det vänstra fönstret högerklickar du på filen places.sqlite (innehåller bokmärken) och väljer Kopiera. Välj sedan att klistra in den i det högra fönstret. Gick det bra?

Upprepa sedan samma sak med filerna:

cookies.sqlite

formhistory.sqlite

key3.db

signons.sqlite

permissions.sqlite

persdict.dat om den finns

I båda fönstren öppnar du mappen bookmarkbackups och du kopierar alla filerna som finns där på samma sätt.

Starta sedan Firefox med den nya profilen. Se om du nu har dina bokmärken och om allt fungerar som det ska.

Jag förstår inte "Ändra så att fönstret med mappen bara tar upp den vänstra halvan av skärmen"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. :)

Om det bredvid krysset i övre högra hörnet är en symbol med två rutor bakom varandra, det vill säga fönstret är maximerat, tryck på symbolen med två rutor bakom varandra.

Flytta fönstret så att det är längst till vänster på skärmen (om det inte redan är det förstås) och dra sedan i högerkanten så att fönstrets högerkant kommer mitt på skärmen.

Är då fönstret med mappen på den vänstra halvan av skärmen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. :)

Om det bredvid krysset i övre högra hörnet är en symbol med två rutor bakom varandra, det vill säga fönstret är maximerat, tryck på symbolen med två rutor bakom varandra.

Flytta fönstret så att det är längst till vänster på skärmen (om det inte redan är det förstås) och dra sedan i högerkanten så att fönstrets högerkant kommer mitt på skärmen.

Är då fönstret med mappen på den vänstra halvan av skärmen?

Jag tryckte på symbolen då blev fönstret halverat,nu är fönstrets högerkant mitt på skärmen, åvanpå mina 2 profiler står det "Namn Senast ändrad och Typ" tror jag skulle förstå bättre om jag såg en bild på hur de ska se ut,letade på nätet ,,hittade ingen. Jag tycker att fönstret på skärmen är på den vänstra halvan av skärmen men längre till vänster så har jag massa mappar ovanpå Mappar står det "Musik Bilder Dokument bla." är det rätt tro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Mappalternativ, där du ändrade till visning av dolda filer förut, avbocka valet "Dölj filnamnstillägg för kända filtyper" så att du ser hela filnamnet.

Kul att det börjar röra på sig :)

Yipieee... :D:) Nu e allt som de ska tom lösenorden e på plats. :) De va nära att jag gav upp för att jag kände mig för dum i huvudet för att fatta, himlar vilket tålamod du har,,TUSEN TUSEN TACK FÖR ALL HJÄLP och tack snälla Mats för din hjälp oxså,, TACK TACK TACK. :):):)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...