Lasse B Posted October 19, 2010 Share Posted October 19, 2010 (edited) Fråga. I min autostart har jag 3 st som jag funderar på att bocka av. 1 Adobe Acrobat 2 Adober Reader 3 HP 3 Drive Guard, låser hårddisken om man kommer åt datan hårt, vad jag kunnat få fram. Frågan är nu, kan jag skippa dessa i autostarten, bocka ur dem, gör det i så fall någon skillnad på starten tro ?? Behöver dessa program startas vid uppstarten ?? Tacksam för ett råd. Ha en bra kväll. Lasse B Edited October 19, 2010 by Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted October 19, 2010 Share Posted October 19, 2010 1 och 2 behöver definitivt inte startas automatiskt. 3 vet jag för lite om, men den borde vara mycket liten och inte belasta datorn något märkbart vare sig när det gäller uppstartstid eller användande av RAM-minne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
singlemalt Posted October 20, 2010 Share Posted October 20, 2010 HP Drive Guard tycker jag du ska behålla, den skyddar disken och låser läshuvudet vid plötsliga rörelser som du skriver. Exempelvis om du tappar datorn eller sätter ned den för hårt så att disken riskerar skadas. This package provides HP 3D DriveGuard for the listed notebook models and operating systems. HP 3D DriveGuard protects the hard drive (HDD) by "parking the heads" if the notebook is accidentally dropped or is abruptly impacted by another object. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted October 20, 2010 Author Share Posted October 20, 2010 (edited) Tackar. Det var ungefär så jag tänkte också. Ha det så bra. Lasse B Edited October 20, 2010 by Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts