Gå till innehåll

1 års gratis licens på Kingsoft Office 2010 Professional


e-son

Recommended Posts

1 års gratis licens på Kingsoft Office 2010 Professional alltså... det mest MS Office-liknande alternativet. Stöder Microsoft Office 2010 och 2007 Open XML-format. Vill man ha ett billigt alternativ till MS Office är detta bästa alternativet. Användargränssnittet är nästan identiskt med MS Office 2003-2007.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, det är väl stor skillnad mellan 2003 och 2007, så vilken version liknar det, eller kan man välja gränssnitt? ;)

Njae... tycker inte det är så stor skillnad. Ribbon eller vad det heter börjar komma lite smått i 2007 förstås, men annars är det ingen större skillnad i gränssnittet. Men okey... kanske mest likt 2003 då.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Jag har laddat ner det här erbjudandet av "kingsoft office 2010 professional". Jag tycker att det funkar bra. Men kan någon förklara hur jag får svensk rättstavning? En så kallad ".dic fil" med svensk rättstavning. Annars lär jag inte ha någon större glädje av min gratis licens på ett år. Förklara enkelt och länka gärna till den svenska rättstavningsfilen. /Myggan63

Kanske det här hamnar fel. Men det är fråga som berör "kingsoft office 2010 professional".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hopplöst att hitta något, tack vare alla dessa satans "sökmotoroptimerare" som förstör google med sina skräplänkar!

Hur som helst verkar det vara ett gammalt format som användts/används av bl.a Mozilla och IBM´s Lotus Notes.

Hur man får det att fungera orkade jag inte söka vidare på, efter att ha tagit mig igenom den kompakta muren av skräplänkar på ".dic-söket", men Mozillas "Svensk ordlista till OpenOffice.org version 3" kan i alla fall laddas ner och packas upp med t.ex 7-zip, och i det uppackade materialet hittar du sv-SE.dic. Hoppas det tar dig en bit på vägen i alla fall.

Kingsoft Office har ett eget support-forum, där du kanske kan få mer och bättre hjälp om du inte löser det på egen hand.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hopplöst att hitta något, tack vare alla dessa satans "sökmotoroptimerare" som förstör google med sina skräplänkar!

Hur som helst verkar det vara ett gammalt format som användts/används av bl.a Mozilla och IBM´s Lotus Notes.

Hur man får det att fungera orkade jag inte söka vidare på, efter att ha tagit mig igenom den kompakta muren av skräplänkar på ".dic-söket", men Mozillas "Svensk ordlista till OpenOffice.org version 3" kan i alla fall laddas ner och packas upp med t.ex 7-zip, och i det uppackade materialet hittar du sv-SE.dic. Hoppas det tar dig en bit på vägen i alla fall.

Kingsoft Office har ett eget support-forum, där du kanske kan få mer och bättre hjälp om du inte löser det på egen hand.

Tack för visat intresse "e-compressed". Men det fungerar inte. Kingsoft väljer att inte acceptera ditt förslag på .dic fil, ( även vid omstart av Kingsoft händer inget ). Även om funktionen lägg till valfri .dic finns inbyggt som en funktion i modulen för spelling, ( custom dictionaries ). Annars Kingsoft ett mycket bra alternativ, snabbt, enkelt, funktionellt och rena formel ett bilen i både uppstart och handhavande i jämförelse med OpenOffice.

Jag besökte deras forum. Men informationen var bristfällig. Men vad jag kan förstå verkar det som bara engelska har ett fungerande "dictionarie". för närvarande. Men jag kan ha missuppfattat något.

Jag undrar om det finns någon duktig programmerar i forumet som har lust att undersöka vad som är orsaken till problemet.

Är det någon egen typ/lösning av .dic filer eller behandling av filen?

Det kan finnas en enkel lösning.

/Myggan63

Redigerad av Myggan63
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 månader senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...