Guest Libra63 Posted February 11, 2006 Share Posted February 11, 2006 Någon som kan förklara hur man reparerar Windows? Avinstallerar jag SP2 innan jag startar om datorn med windowskivan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted February 11, 2006 Share Posted February 11, 2006 Reparera windows med skivan. Om du inte har integrerat sp2 så försvinner den updateringen. Alla andra updateringar försvinner också. Så det är bara att köra windowsupdate efter reparationen. :wink: Edit Dina egna filer och program är kvar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Libra63 Posted February 11, 2006 Share Posted February 11, 2006 Tack, det låter ju enkelt men jag kommer bara så här långt. Väljer R för att reparerar. Detta kommer då upp: 1:CWINDOWS-Vilken Windows-installation vill du logga in på(tryck ned R för att avbryta)? Om jag skriver en 1 och klickar på retur så kommer detta upp: Ange administratörslösenord, vad är det? Klickar jag bara Retur så kommer detta upp: C:WINDOWS>. Klickar jag Retur igen så vill den ha ett kortkommando, vadvilket är det? Kan jag välja att installera Windows istället för att välja R ? *snurrig* 8O Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hez Posted February 11, 2006 Share Posted February 11, 2006 Kan jag välja att installera Windows istället för att välja R ? ja det kan du om du vill installera om windows istället för att reparera Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Libra63 Posted February 11, 2006 Share Posted February 11, 2006 Tack! Det är alltså ingen risk med att installera om windows? Det händer inget med andra program mm? Då får jag också installera om SP2? *vad hade jag gjort utan er?* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hez Posted February 11, 2006 Share Posted February 11, 2006 jo, om du installerar om så försvinner alla program och filer så klart, så du måste spara grejerna innan du installerar om Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted February 12, 2006 Share Posted February 12, 2006 Börja uppifrån och gå steg för steg... http://alltomxp.se/modules.php?name=Forums...opic&t=1873 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Libra63 Posted February 12, 2006 Share Posted February 12, 2006 Tack! Detta hjälpte mig mycket Men säg den lycka som varar :cry: Efter att ha installerat SP2 så strular det igen :cry: Färgkvaliten är nere i 4.............. Detta meddelandet kommer upp: "Det går inte att använda den angivna grafikdrivrutinen. Den skapades för en tidigare version av Windows och är inte längre kompatibel med den här versionen av Windows. Systemet använder en standarddrivrutin för VGA. Kontakta maskinvarutillverkaren för att få en uppgraderad drivrutin eller välj en av drivrutinerna som Microsoft tillhandahåller." Vet någon var jag hittar den drivrutinen på nätet? Har letat men hittar den inte? :cry: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Libra63 Posted February 13, 2006 Share Posted February 13, 2006 Problemet är nu löst*pust* Tack för all hjälp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ansu Posted February 13, 2006 Share Posted February 13, 2006 Visst är det bra att ha en Windows Guru Venoms. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts