Majsvaffla Posted November 5, 2010 Share Posted November 5, 2010 Hejsan Jag har ett stort problem. Jag har av misstag fått min dator, med Windows 7, att öppna alla .exe-filer i Anteckningar/Notepad. Det innebär förstås att jag inte kan köra några program. Jag tänkte bifoga en bild för att visa lite hur det ser ut, men jag kan inte öppna något bildredigeringsprogram. Som tur var hade jag Firefox uppe när det gick åt skogen och ber således om hjälp här. Jag har tittat i inställningarna för standardprogram och filtypsassociationer men inte kunnat lösa problemet. Jag hittar ingen tidpunkt att återställa systemet till, så jag antar att det är en total återställning som gäller om ingen kan hjälpa mig på något annat sätt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted November 5, 2010 Share Posted November 5, 2010 Ladda ner zipfilen, extrahera och dubbelklicka på "RemoveUserChoice_exe.reg", samt godkänn registerändringen! Du kanske måste starta om datorn för att det skall få effekt! RemoveUserChoice_exe.zip Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted November 5, 2010 Share Posted November 5, 2010 (edited) Du kan pröva med fixen för EXE-filer på sidan http://www.winhelponline.com/blog/file-asso-fixes-for-windows-7/ Eller det här är ju enklare om det fungerar: http://support.microsoft.com/kb/950505 Tillägg: Oj, så långsam jag var Edited November 5, 2010 by Cecilia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majsvaffla Posted November 5, 2010 Author Share Posted November 5, 2010 Tack båda två! Jag körde både Microsofts hjälp, som Cecilia länkade, och e-sons zip för att vara på säkra sidan, eftersom jag inte skulle kunna öppna Firefox efter att ha loggat ut eller startat om datorn. Det löste sig, tack än en gång. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts