Gå till innehåll

formatera om


Rille1

Recommended Posts

hej

har provat en windows 7 på grabbens dator till en viss tid men nu vill vi ha tillbaks win vista istället ,vi har

försökt formatera om men vi kom inte längre än till där den installerar windows men sen kommer det att den hittar inte språket .

och då är vi fast där.Datorn kom förinstallerad men vi har skivan , hur gör vi då för att det ska funka o formatera om ?

Tacksam för svar

jag Rickard o grabben

Redigerad av Rille1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej

har provat en windows 7 på grabbens dator till en viss tid men nu vill vi ha tillbaks win vista istället ,vi har

försökt formatera om men vi kom inte längre än till där den installerar windows men sen kommer det att den hittar inte språket .

och då är vi fast där.Datorn kom förinstallerad men vi har skivan , hur gör vi då för att det ska funka o formatera om ?

Tacksam för svar

jag Rickard o grabben

ja det har vi gjort

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stämmer beskrivningen på sidan http://www.buildeasypc.com/sw/windows_vista/install_windows_vista.htm med hur installationen fungerar med era skivor? I så fall undrar jag hur långt installationen kommer.

Det bör också finnas en möjlighet till återställning med hjälp av en återställningspartition, beror i och för sig på hur installationen av Windows 7 gjordes. Står det något om olika tangenter på första skärmbilden efter att datorn har satts på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

hej igen har inte haft möjlighet att gå in här....

nåja nej jag vet inte hur win 7 installerades hur menar du om det står nåt om tangenterna?

vi installerade den engelska versionen grabben o jag men tyckte vi inte var bra funderar på att lämna in den så dom kan fixa det åt oss.

vi provade på nytt att formatera den vi tryckte på ja du vet välj språk o s v tills vi kom installera windows men sen kom vi fram till

att man skulle välja uppgradera eller det andra avancerat, men det gick ju inte så vi körde på det som gick alltså avancerad ,

sen kom vi fram till partitionerna som man skulle välja, ville välja den första ju men det gick inte

för vi hade för lite MB man skulle ha 6757mb om jag minns rätt när jag inte visste hur man skulle göra så la vi ner det.

men visst ska det komma efter det att man ha tryckt installera nu så att man kan skriva produktnyckeln? men det gjorde det inte

enligt vad jag har läst på dom olika sidorna på nätet.

hälsningar Rickard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur menar du om det står nåt om tangenterna?
På första skärmbilden som visas efter att datorn har satts på brukar det stå uppräknat vissa tangenter som kan användas just då, t ex att man ska trycka F2 för att komma in i BIOS Setup eller F10 för recovery. Recovery = återställa datorn till leveransskick
sen kom vi fram till partitionerna som man skulle välja, ville välja den första ju men det gick inte

för vi hade för lite MB man skulle ha 6757mb om jag minns rätt när jag inte visste hur man skulle göra så la vi ner det.

En partition med den storleken låter som en återställningspartition och den ska man inte installera på utan du ska välja en annan partition.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej igen jaså du menade så om tangenterna njaej det har jag aldrig tänkt på om det står så .... ok så jag ska gå in på en annan partition då välja rättare sagt, ok va inne idag och kollade lite och läste lite i manualen som hängde med datorn,för att göra en recovery ,det stod lite allt möjligt som man kunde göra men det är rätt anvancerad för en som inte är så haj på datorer.Men nåt jag fastnade på var att man kunde göra ja en recovery på datorn till fabriks inställning då skulle man köra från allra första början då men förstod inte riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Recovery till fabriksinställningar låter rätt. Om du berättar vad det är för dator kanske någon kan ladda ner manualen och försöka förklara för dig hur du ska göra.

hej igen är tillbaka , ja jag ska försöka kolla nu i helgen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...