margrehte Posted November 15, 2010 Share Posted November 15, 2010 Hej ! Har nu fast bredband 2mb och skall höja till 8 el 24 ?.Jag har en budgetdator och spelar på kingen, skulle vara så roligt om jag kunde spela i de högre divisionerna.Dom här enkla onlinespelen hur mycket beror på skicklighet och snabbhet hos en själv kontra snabbt bredband och bra drivrutiner på datorn ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted November 15, 2010 Share Posted November 15, 2010 (edited) 99% skicklighet 1% bandbredd. 2Mbit räcker mer än väl till de flesta spel. Man får skilja på hastighet och hastighet när det gäller spel. Man behöver inte kunna skicka mycket data samtidigt, däremot är det viktigt att den lilla data man skickar kommer fram snabbt. Detta mäts med en så kallad ping test. Utifrån de hastighet du nämner gissar jag att du använder ADSL och det brukar ha relativt bra (låg) ping såvida man inte bor långt ifrån civilisationen då den kan öka lite. Radiolänk eller kabeltvnät t.ex brukar ha betydligt sämre ping. EDIT: och pingen är bara viktig när det gäller spel där tajmingen är viktig, t.ex fartfyllda racing eller skjutaspel. Spelar man lugnare spel spelar det förmodligen mindre roll vad man har för uppkoppling. Edited November 15, 2010 by Nicklas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margrehte Posted November 15, 2010 Author Share Posted November 15, 2010 Suck och där flög hoppet om höga poäng.Tackar för svaret. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted November 15, 2010 Share Posted November 15, 2010 Jo jag hade lite dåligt samvete efter jag skrivit det där för jag kände att jag antagligen grusade allt hopp. Men nu när du vet vad som gäller kan du lägga allt fokus på hårdträning i Hjärter eller vad det nu må vara. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts