Gå till innehåll

Spela enkla onlinespel


margrehte

Recommended Posts

Hej ! Har nu fast bredband 2mb och skall höja till 8 el 24 ?.Jag har en budgetdator och spelar på kingen, skulle vara så roligt om jag kunde spela i de högre divisionerna.Dom här enkla onlinespelen hur mycket beror på skicklighet och snabbhet hos en själv kontra snabbt bredband och bra drivrutiner på datorn ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

99% skicklighet 1% bandbredd. 2Mbit räcker mer än väl till de flesta spel. Man får skilja på hastighet och hastighet när det gäller spel. Man behöver inte kunna skicka mycket data samtidigt, däremot är det viktigt att den lilla data man skickar kommer fram snabbt. Detta mäts med en så kallad ping test. Utifrån de hastighet du nämner gissar jag att du använder ADSL och det brukar ha relativt bra (låg) ping såvida man inte bor långt ifrån civilisationen då den kan öka lite. Radiolänk eller kabeltvnät t.ex brukar ha betydligt sämre ping.

EDIT: och pingen är bara viktig när det gäller spel där tajmingen är viktig, t.ex fartfyllda racing eller skjutaspel. Spelar man lugnare spel spelar det förmodligen mindre roll vad man har för uppkoppling.

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...