Gå till innehåll

Diagnostisera felet


Cacke

Recommended Posts

Finns det Program för att skanna av min dators alla delar? menar hårdvaran i burken, det behövs för jag kan inte köra längre på HD upplösning och sen fick jag tipset att kolla om mitt nätagregat fungerar som det ska men jag är ingen tekniker och jag vet inte vart jag ska föra burken. Vill kolla själv först!

Den låser sig också och låter illa.

När jag scrollar ner eller upp bilden så ändras ljudet.

Redigerad av Cacke
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej finns inget program för att göra det sådär enkelt.

Du kan inte längre köra HD upplösning på din bildskärm? (Vad är det för skärm samt grafikkort?

Har du provat installera om alt. installera senaste drivrutinerna för dessa?

Låter illa på vilket sätt? har du öppnat och försökt lokalisera ljudet, kanske en fläkt som låter?

Vilket ljud är det som ändras när du scrollar upp och ner? volymkontrollen?

Nät delen/nätaggregatet är iaf den del där du har kopplat in strömmen som kommer från väggen (på utsidan av datorn) och på insidan går det massor med kablar från den till datorns olika delar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för skärm samt grafikkort?

Särmen heter Samsung Syncmaster P2470HD

Grafikkortet heter NVIDIA 9800 GX2

Jag har försökt med senaste drivisarna som nvidia skrev och tipsa mig om via deras support.

Jag har testat min orginal skiva med drivisar.

När jag körde in windows egna så fungerade dom en kort stund men datorns symptom när jag hade installerat var 1 gång gick grafiken sönder, en annan gång flimra bilden.

Det är ett gnisslande ljud som är störande.

Jag ska testa öppna burken & höra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova ladda ner senaste Nvida 260.99 för XP http://www.nvidia.co...driver-all.html

Och när du kommer till rutan där du kan välja komponenter så väljer du att kryssa i "clean install", så den avinstallerar alla gamla och installerar endast

denna nyaste. för att utesluta drivruinsstrul och gamla versioner.

Prova även installera drivrutinen för skärmen (och ev köra firmware uppdatering på densamma) http://www.samsung.com/se/consumer/computer-peripherals/monitors/monitors-tv-tuner/LS24EMDKU/XE/index.idx?pagetype=prd_detail&tab=support

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag något less på detta, jag skapade en tråd med rubriken "drivrutiner som fungerar."

Jag har gjort och försökt som ni har sagt utom att öppna burken, det har jag inte gjort ännu.

Det går inte att avinstallera eller installera korrekt så jag tror jag skiter i allt som jag har på min hårddisk och formaterar datorn och sätter in Windows 7.

Finns det program för att kolla om skivan fungerar innan jag raderar min hd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...