Cacke Posted November 22, 2010 Posted November 22, 2010 (edited) Finns det Program för att skanna av min dators alla delar? menar hårdvaran i burken, det behövs för jag kan inte köra längre på HD upplösning och sen fick jag tipset att kolla om mitt nätagregat fungerar som det ska men jag är ingen tekniker och jag vet inte vart jag ska föra burken. Vill kolla själv först! Den låser sig också och låter illa. När jag scrollar ner eller upp bilden så ändras ljudet. Edited November 22, 2010 by Cacke Quote
si3rra Posted November 23, 2010 Posted November 23, 2010 Nej finns inget program för att göra det sådär enkelt. Du kan inte längre köra HD upplösning på din bildskärm? (Vad är det för skärm samt grafikkort? Har du provat installera om alt. installera senaste drivrutinerna för dessa? Låter illa på vilket sätt? har du öppnat och försökt lokalisera ljudet, kanske en fläkt som låter? Vilket ljud är det som ändras när du scrollar upp och ner? volymkontrollen? Nät delen/nätaggregatet är iaf den del där du har kopplat in strömmen som kommer från väggen (på utsidan av datorn) och på insidan går det massor med kablar från den till datorns olika delar. Quote
Cacke Posted November 23, 2010 Author Posted November 23, 2010 Vad är det för skärm samt grafikkort? Särmen heter Samsung Syncmaster P2470HD Grafikkortet heter NVIDIA 9800 GX2 Jag har försökt med senaste drivisarna som nvidia skrev och tipsa mig om via deras support. Jag har testat min orginal skiva med drivisar. När jag körde in windows egna så fungerade dom en kort stund men datorns symptom när jag hade installerat var 1 gång gick grafiken sönder, en annan gång flimra bilden. Det är ett gnisslande ljud som är störande. Jag ska testa öppna burken & höra Quote