Gå till innehåll

Misslyckad system-uppdatering


Thort

Recommended Posts

Hej!

Nu har Windows misslyckats tre gånger i rad att uppdatera systemet. Det är uppdatering KB2160841, säkerhetsuppdatering för .NET Framework 4.

Jag kör 64 bitars Windows 7 på en bärbar Fujitsu Siemens Esprimo Mobile U9200.

Hur löser jag detta? Tacksam för lite vägledning.

misslyckad_uppdatering.gif

Redigerad av Thort
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sticker mellan med en fråga... är ditt Windows 7 äkta?

Prova att installera i felsäkert läge... om inget annat så bara för att testa

// Manneman

Ja, mitt Windows 7 är äkta.

Jag provade att köra uppdateringen i felsäkert läge. Jag får samma fönster med samma felmeddelande.

Redigerad av Thort
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gissar att det inte ens går att köpa en ESPRIMO Mobile U, utan windowslicens. ;)

Jag kollade inte så noga på datorn... men nu är frågan ställd iaf.

Jag instämmer nog med e-son här. Men där finns en sak jag har testat några gånger, förvisso med tidigare versioner av .NET Framework. Kolla din lista med installerade program. Avinstallera de du hittar som hänvisar till .NET Framework 4. Plocka sedan hem hela paketet och installera på nytt. Du hittar den fulla versionen genom en lätt sökning på Microsofts hemsida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Manneman!

Kolla din lista med installerade program. Avinstallera de du hittar som hänvisar till .NET Framework 4

Jag hittade inget att avinstallera som hänvisar till .NET Framework.

Plocka sedan hem hela paketet och installera på nytt. Du hittar den fulla versionen genom en lätt sökning på Microsofts hemsida.

Nu kanske jag varit lite för ivrig. Det är kanske inte helt rätt att ställa en fråga här och sedan själv söka efter lösningar på nätet medans tråden pågår.

Istället för att avinstallera .NET Framework 4 via Kontrollpanelen -> Avinstallera ett program, så hittade jag dotnetfx_cleanup_tool som jag körde för att ta bort .NET Framework 4.

Sedan följde jag ditt råd och gick till Microsofts hemsida och hittade Microsoft .NET Framework 4 Client Profile. Jag installerade detta, och startade sedan om datorn.

Nu har jag låtit Windows söka efter uppdateringar, och den hittade KB2160841, säkerhetsuppdatering för .NET Framework 4. Och Windows Update lyckades installera uppdateringen. :)

software_update_2.png

Så låt oss hoppas att mitt problem är löst. Tack för hjälpen! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...