Gå till innehåll

ljusstyrkan halveras


jorgeng

Recommended Posts

Diverse windows-sajter säger att den bärbara datorn bör köras på batteriet varje dag

även om den är fast stationerad, därför har jag till min bärbara dell vostro kopplat en

timer som bryter kl.22 på kvällen. Från kl.22 till 23.55 när switch off stänger av datorn

körs den bärbara pc:n på batteriet.

För att spara ström har jag installerat granola och battery care som ska vara bra.

Allt fungerar bra, MEN kl.22 när timern bryter strömmen så minskar brightness från 100%

ner till 50% och det går knappt att se vad som står på skärmen.

Jag vill ha 100% brightness även när datorn körs på batteriet.

Jag har ändrat i energispar-inställningarna till full ljusstyrka, avinstallerat granola,

battery care men inget hjälper, brightness blir 50% när strömmen bryts kl.22.

Någon som har en ide hur jag kan få tillbaka brightness till 100% igen efter kl.22?

:mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ändrat i energispar-inställningarna till full ljusstyrka, avinstallerat granola,

battery care men inget hjälper, brightness blir 50% när strömmen bryts kl.22.

Du har ändrat inställningarna för båda alternativen? Nätspänning OCH Batteri?

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många datortillverkare rekommenderar att man tar ur batteriet om man under långa perioder har datorn ansluten till elnätet och inte behöver använda batteriet.

Ja hur är det med den saken egentligen? Jag har en "sängvärmare" som jag ständigt kör på el och är ganska nyfiken på vilka rekommendationer som råder i avseendet batterivård.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...