Wheninrome Posted December 11, 2010 Share Posted December 11, 2010 Var hälsad allesammen! Jag har en fråga rörande ljudet i W7 och det gäller ljudvolymen som av nån sjuk anledning går tillbaka till tidigare inställning efter omstart. Tycker tex att ljudet är för högt så jag drar ner ljudet och förväntar mig att "volymknappen" står i samma läge även efter en omstart, men icket. Nån annan som upplevt samma sak? Tips råd? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted December 11, 2010 Share Posted December 11, 2010 Jag upplever inget problem med det men jag har alltid "master" volymen på max. Sedan har jag detaljstyrt olika källors volym istället i Mixern och/eller programmens egna inställningar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted December 11, 2010 Share Posted December 11, 2010 Jag har sett detta på en dator, frågan är om det rör specifik hårdvara eller är generellt. Jag tror att det är specifik hårdvara och att jag har sett en bättre upplevelse med SP1, men kan inte sätta detta i samband. Har du testat SP1 Release Candidate? Annars invänta den skarpa versionen av service pack 1 som kommer efter nyår. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnada Posted December 14, 2010 Share Posted December 14, 2010 Var hälsad allesammen! Jag har en fråga rörande ljudet i W7 och det gäller ljudvolymen som av nån sjuk anledning går tillbaka till tidigare inställning efter omstart. Tycker tex att ljudet är för högt så jag drar ner ljudet och förväntar mig att "volymknappen" står i samma läge även efter en omstart, men icket. Nån annan som upplevt samma sak? Tips råd? Vad har du för ljudkort? Finns extern ljudmixer mjukvara installerad? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts