tokar86a Posted December 19, 2010 Share Posted December 19, 2010 När man har formaterat om en dator. Måste man uppdatera hårddisken igen med en Firmware fix? Eller finns den uppdateringen kvar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted December 19, 2010 Share Posted December 19, 2010 (edited) Jag antar att du pratar om en SSD? Firmware tillhör hårdvaran och påverkas inte av Windows, Du behöver alltså inte "göra om" firmware-uppdateringar av SSD-/DVD-enheter och annan hårdvara för att du installerar om Windows. Edited December 19, 2010 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yvkmug Posted December 19, 2010 Share Posted December 19, 2010 Jag antar att du pratar om en SSD? Firmware tillhör hårdvaran och påverkas inte av Windows, Du behöver alltså inte "göra om" firmware-uppdateringar av SSD-/DVD-enheter och annan hårdvara för att du installerar om Windows. Det kan även beröra SATA-hårddiskar från WesternDigital http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c02046145&lc=sv&dlc=sv&cc=se〈=sv&product=4051380 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted December 19, 2010 Share Posted December 19, 2010 Det kan även beröra SATA-hårddiskar från WesternDigital Ok... dom hade jag missat! Svaret på frågan är dock detsamma. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts