Gå till innehåll

"fel 651"


zen-TAO

Recommended Posts

Hej.

Har precis köpt en ny dator med W7 home premium. Allt fungerar som det skall utom när jag skall ansluta till internet via ett modem som finns i lägenheten där jag bor tillfälligt. Modemet skall fungera enligt hyresvärden.

Jag får felkod 651 när jag försöker ansluta. Jag har testat att dra ur sladdar och slå på/av modemet och allt annat som rekommenderas.

Men det konstiga är att jag även har ett usb-modem från 3 som fungerar utmärkt. Jag kollade på nätet efter felkod 651 och fick upp en hel del. Det verkar vara ett känt problem i W7, däremot hittade jag inget svar på hur man skall lösa det här problemet.

Tack på förhand för eventuella svar.

Hälsningar

zen-tao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Har precis köpt en ny dator med W7 home premium. Allt fungerar som det skall utom när jag skall ansluta till internet via ett modem som finns i lägenheten där jag bor tillfälligt. Modemet skall fungera enligt hyresvärden.

Jag får felkod 651 när jag försöker ansluta. Jag har testat att dra ur sladdar och slå på/av modemet och allt annat som rekommenderas.

Men det konstiga är att jag även har ett usb-modem från 3 som fungerar utmärkt. Jag kollade på nätet efter felkod 651 och fick upp en hel del. Det verkar vara ett känt problem i W7, däremot hittade jag inget svar på hur man skall lösa det här problemet.

Tack på förhand för eventuella svar.

Hälsningar

zen-tao

Testat denna sida som kom först på Google?

http://www.windowsreference.com/windows-7/error-651-with-pppoe-connections-in-windows-7/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om inget av ovan fungerar..

Kontrollera om du har Bonjour service från Apple/Adobe installerat (Photoshop Cs3 Cs4).

Om du har det, avaktivera tjänsten eller ännu bättre avinstallera den helt och fullt, då den är fullständigt onödig.

starta om datorn och testa igen.

Avinstallation av Bonjour service: http://blog.superwasp.net/2007/09/removing-apples-bonjour-service-from.htm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om inget av ovan fungerar..

Kontrollera om du har Bonjour service från Apple/Adobe installerat (Photoshop Cs3 Cs4).

Om du har det, avaktivera tjänsten eller ännu bättre avinstallera den helt och fullt, då den är fullständigt onödig.

starta om datorn och testa igen.

Avinstallation av Bonjour service: http://blog.superwas...ervice-from.htm

Fungerar bara på VIsta - på W7 får man göra det på lite okonventionellt sätt. Stäng av tjänsten och radera skiten manuellt.

Redigerad av Wheninrome
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...