Gå till innehåll

Ladda ner SP2!


_Salle_

Recommended Posts

Jag har ett piratkopierat windows xp pro och nu vill jag ladda ner servicepack 2 men microsofts sida känner av mitt "piratxp" och låter mig inte ladda ner. När jag laddar ner från en annan sida så funkar det att ladda ner men sen står det att språket på den nerladdade versionen skiljer sig mot mitt xp! Vart ska jag ladda ner, från en svensk sida eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Du får väl ta den här omvägen då......... (det här är svensk version, kör du engelsk så byt till det på sidan)

http://www.microsoft.com/downloads/details...45-9e368d3cdb5a

Först ska du städa ur din burk innan du installerar, kör Ewido samt CCleaner. Många SP2 uppdateringar misslycka pga "skitiga" PCn.

1. Bort med den temporära sophögen mha CCleaner, www.ccleaner.com

2. Ladda ner, Kör Ewido, http://www.ewido.net/en/download/

Kom ihåg att Ewido ska uppdatera sina definitioner.

Att du har fungerande virusskydd förutsätter jag....... :P

Sedan är det ingen höjdare att köra pirat nuförtiden eftersom den här "katt o råtta" leken

vinner nog MS........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är inget forum för pirater utan då får du söka dig till "källarforum" ;) Hoppas att du har förståelse för detta.

Hej

Jag skyddar mig själv genom att SP1 "dyngburkar" uppgraderas till SP2 och får på resten av säkerhetsuppdateringarna så slipper vi nog ett antal "Zombies" som buset lätt kan exploatera.

De här säkerhetsuppdateringarna inkl SP2 är ju utan WGA.

Precis som jag skrev så är det bara att köpa sig en licens fast med andra ord.................. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart håller jag med om att alla burkar som på nåt sätt är kopplat till nätet ha alla SP's och patchar som kommer, oavsett om det är pirat eller inte. Det finns säkerligen ett mycket stort antal burkar där ute med ogiltig licens.

Vanliga patchar levereras ju fritt via Automatiska Uppdateringar så det kan du testa att slå på. Gör det genom högerklicka Den här datorn > Egenskaper > Automatiskt uppdateringar. Sätt den till att hämt uppdateringar automatiskt men låt dig själv välja när... Du bör få ner SP2 den vägen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vanliga patchar levereras ju fritt via Automatiska Uppdateringar så det kan du testa att slå på. Gör det genom högerklicka Den här datorn > Egenskaper > Automatiskt uppdateringar. Sätt den till att hämt uppdateringar automatiskt men låt dig själv välja när... Du bör få ner SP2 den vägen!

Hej Stenis

Nu är du trött..........   ;)

Man kan inte slå på "automagiska uppdateringar" om man inte har SP2..........

Vad jag inte förstår är att inte burken köper nätverks SP2:an för den ska inte ha

någon koll men det har kanske MS ändrat ?

I likhet med moderkortsbyte på OEM burkar......... >:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vanliga patchar levereras ju fritt via Automatiska Uppdateringar så det kan du testa att slå på. Gör det genom högerklicka Den här datorn > Egenskaper > Automatiskt uppdateringar. Sätt den till att hämt uppdateringar automatiskt men låt dig själv välja när... Du bör få ner SP2 den vägen!

Hej Stenis

Nu är du trött..........   ;)

Man kan inte slå på "automagiska uppdateringar" om man inte har SP2..........

Vad jag inte förstår är att inte burken köper nätverks SP2:an för den ska inte ha

någon koll men det har kanske MS ändrat ?

I likhet med moderkortsbyte på OEM burkar......... >:(

Jo, jag e ruskigt trött :) Men såvitt jag känner till har Automatiska uppdateringar funnits i XP sedan det släpptes. Däremot uppdaterades det i samband med SP2 för XP.

SP2 Network har en inbyggd lista på X antal licensnycklar som den inte köper. Precis som SP1 Network, fast i SP2 är fler licensnycklar "bannade"... så ligger det till såvida de inte ändrat något på sistone  ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Har aldrig stött på stopp via detta med SP2 om det varit pirat, då

oftast via en corporate licens....... :-

Hursomhelst så är det en "ökenvandring" att köra pirat med sitt OS

så det är nog bara att hosta upp kosingen och handla en licens.

I Defendern har man ju även lagt spärr både för nedladdning, installation

samt Windowsupdate och så här kommer MS att göra med allt de ger ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ge mig url för var man kan köpa licens för XP Pro.  :D

Du får gå till microsoft.com och validera när du ska hämta filer, om du får till svar att din version inte är giltig kan du mot att du svarar på ett x antal frågor, (ms måste godkänna svaren) då får du alternativet att uppdatera din version av installerat op-system till en laglig kopia. Efter ca en månad får du en xp cd i brevlådan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...