Hans42 Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 Vi har kompletterat med en 10.1" DELL med W7 Srarter och jag upptäcker att det inte går att ändra skrivbordsbakgrund. Finns möjligen något trix för att fixa detta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 Kanske det här fixar ditt problem. http://windowstips.nu/bakgrundsbild-windows-7-starter/ Lycka till! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 Hur taskigt det än må vara av Microsoft att sätta denna begränsningen så bryter du mot licensavtalet om du trixar och fixar med just skrivbordet i Starter Edition... bara så att du tänker på det. Länken ovan är nog det bästa du kan göra. Från Licensavtalet i W7 Starter You may not work around any technical limitations in the Windows 7 Starter Edition software Ett annat sätt, vilket jag inte rekommenderar med ovan givna skäl, är följande: %windir%\web\wallpaper\windows\img0.jpg Ta ägande på bilden img0.jpg... byt sedan namn på den till img0.old. Ersätt filen med en bild du själv vill ha... se till att storleken stämmer. Byt namnet på din nya bild till img0.jpg och starta om datorn. // Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans42 Posted January 10, 2011 Author Share Posted January 10, 2011 Tack för tips och råd! Iag får se om jag vågar bryta mot avtalet med Bill. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts