fredde Posted January 11, 2011 Share Posted January 11, 2011 Någon fler som fått "Okänt konto". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted January 11, 2011 Share Posted January 11, 2011 Hej, prova följande, högerklicka på mappen, Egenskaper, Säkerhet, Avancerat, Ägare, Redigera. Markera det ägarnamn som du önskar ska äga mappen, ditt namn t.ex. Markera boxen Byt ägare Verkställ och OK Du ska nu vara ägare, och ska nu kunna ändra Villkor och sedan ta bort, deleta det Okända kontot. Hoppas att det hjälper. Mvh Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted January 11, 2011 Share Posted January 11, 2011 Kan det vara så att det okända kontot är en rest efter att du har tagit bort ett användarkonto i datorn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredde Posted January 11, 2011 Author Share Posted January 11, 2011 Kan det vara så att det okända kontot är en rest efter att du har tagit bort ett användarkonto i datorn? Jag blåste den ganska nyligen efter problem och har därefter bara använt det användarkonto som skapades under installationen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted January 11, 2011 Share Posted January 11, 2011 Hej, citerar: "Accounty unknown is usually a leftover from a previous account that was removed or a leftover admin account from a previous version of Windows if an upgrade installation was performed." Källa: http://www.windowsbbs.com/windows-7/93091-account-unknown-whats.html Uppgraderingsinstallation? Mvh Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted January 11, 2011 Share Posted January 11, 2011 Kan ju vara det nummer (SID) som ditt förra konto hade och som nu finns/fanns kvar som ägare till någon fil. Se http://www.sevenforums.com/system-security/76432-unknown-user-account.html och sista inlägget på sidan http://www.sevenforums.com/system-security/98044-unknown-account.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredde Posted January 11, 2011 Author Share Posted January 11, 2011 Hej,citerar: "Accounty unknown is usually a leftover from a previous account that was removed or a leftover admin account from a previous version of Windows if an upgrade installation was performed." Källa: http://www.windowsbb...nown-whats.html Uppgraderingsinstallation? Mvh Mats H Oem-operativ som återställts till fabriks. Alltså ej uppgradering från annat op. Har kopierat hela mappen från backup. Kan det följa med något skräp den vägen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted January 11, 2011 Share Posted January 11, 2011 Hej, ju mer man letar i olika forum, Win7 eller Vista så verkar det som om det följer med ngt från den gamla installationen, i ditt fall Återställningspartitionen, skulle då kunna vara det tidigare adminkontot. Ett annat exempel, från Vista: http://www.vistax64.com/vista-account-administration/69763-unknown-account.html Har du skannat din dator för "otyg"? Mvh Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredde Posted January 11, 2011 Author Share Posted January 11, 2011 Det verkar troligt att det är något skräp från ett gammalt konto. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nilsson Posted January 11, 2011 Share Posted January 11, 2011 är ni säkra på att det är gammalt skräp? för nu såg jag att jag har det på min dator också!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted January 11, 2011 Share Posted January 11, 2011 Hej, om ni inte blåst helt före installation så kan det vara ett "arv"! Ngn av er, fredde och Nilsson som skannat för otyg? Mvh Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nilsson Posted January 11, 2011 Share Posted January 11, 2011 Hej, om ni inte blåst helt före installation så kan det vara ett "arv"! Ngn av er, fredde och Nilsson som skannat för otyg? Mvh Mats H det är en helt ny installation den här D:\ hårddisken har vart tom förr, och jag brukar scana med Hitman Pro och MalwareBytes tidigare i veckan men inte hittat något, hm konstigt att den här Okänd dyker upp nu . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredde Posted January 11, 2011 Author Share Posted January 11, 2011 Hej,om ni inte blåst helt före installation så kan det vara ett "arv"! Ngn av er, fredde och Nilsson som skannat för otyg? Mvh Mats H Har scannat med CIS Antivirusscanner och CCleaner. Kollade på min Laptop och där fanns inte någon "Okänd konto". Det är väl något som man får med när man gör "Systemrecovery". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted January 11, 2011 Share Posted January 11, 2011 Om ingen hittar ngt otyg, spionprogram eller ngt annat underligt, t.ex en proxyinställning i fliken Anslutningar i Internet Explorer, (Verktyg\Internetalternativ\fliken Anslutningar\Knappen LAN-inställningar), så är det kanske lugnt. Men en bra upptäckt fredde! (+1). Mvh Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nilsson Posted January 12, 2011 Share Posted January 12, 2011 (edited) hihi jag lyckades ta bort ski*en sökte o sökte hela kvällen och tog bort den till slut men den kanske kommer tillbaka efter man startar om datorn , har inte testat det. Edited January 12, 2011 by Nilsson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredde Posted January 12, 2011 Author Share Posted January 12, 2011 Jag har tagit bort min också. Tittade på Laptopen och där fanns inte motsvarande skräp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted January 12, 2011 Share Posted January 12, 2011 Hej, bra att ni lyckats, återkom om "kontot" dyker upp igen! Mvh Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts