malouba Posted January 28, 2011 Share Posted January 28, 2011 Helt plötsligt är fästisar borta från Windows 7 som jag kör, någon som vet hur man får tillbaka detta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted January 28, 2011 Share Posted January 28, 2011 Gå till C:\Windows\System32 och leta upp "StickyNot.exe"... högerklicka och skicka till skrivbordet som genväg. Därefter kan du flytta den dit du vill... // Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
malouba Posted January 28, 2011 Author Share Posted January 28, 2011 Hej, jag hittar det inte. Söker jag på fästisar får jag upp denna sökväg...%windir%\system32\StikyNot.exe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted January 28, 2011 Share Posted January 28, 2011 Ja? Jag förstår inte? Hittar du ett resultat efter sökningen i %windir%\system32 och en fil som heter StikyNot.exe? Det är ju den! (ja jag skrev StickyNot, inte StikyNot) %windir% betyder Windows Directory och är din systemhårddisk vilket är C:\Windows // Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
malouba Posted January 28, 2011 Author Share Posted January 28, 2011 Hej, Nu har jag gjort som du sa men det fungerar inte alls. Går inte att öppna alls, händer inget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted January 28, 2011 Share Posted January 28, 2011 Här är en genväg! På skrivbordet högerklickar du... välj Nytt och sen Genväg. Du får upp en dialogruta... i den raden skriver du exakt så här %windir%\system32\StikyNot.exe Sen klickar du Nästa Namnge genvägen vad du vill den ska heta och klicka slutför. Nu har du en genväg till programmet på skrivbordet. Funkar inte detta har du förlorat Fästisar på något sätt... // Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
malouba Posted January 28, 2011 Author Share Posted January 28, 2011 Jaap, det verkar som om Fästisar är helt borta, får bara upp att filen inte går att hitta. Kan man ladda ner detta eller har du förslag på något bättre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted January 28, 2011 Share Posted January 28, 2011 Har du 32 eller 64 bitars Windows 7? // Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted January 28, 2011 Share Posted January 28, 2011 (edited) Har du 32 eller 64 bitars Windows 7? // Manneman Spelar ingen roll. StickyNot är ett fristående 32-bitars program... kan kopieras från vilken Windowsinstallation som helst och ersätta den korrupta/försvunna filen. Edited January 28, 2011 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted January 28, 2011 Share Posted January 28, 2011 Sorry... fel av mig! Jag förväxlade det med kalkylatorn i W7... Det finns både x32 och x64 av StikyNot. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts