Gå till innehåll

Internet sida


CGD

Recommended Posts

Jag har varit helt online med Internet under hela helgen. Jag har inte gjort några ändringar i datorn eller program.

Men en forumsida jag ofta besöker har jag inte kommit fram till utan har bara fått upp "The page cannot be found". Forumet har däremot varit online hela helgen och andra har kunnat posta där.

Problemet kom i fredags kväll och upphörde nu i kväll. Vad kan ligga bakom detta betende?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Sidan du försöker att öppna har inte varit tillgänglig på inet, för att veta säkert vad felet ligger så måste man veta felkoden du får när du inte kan öppna.

Generellt är:

500 fel...server fel

400 fel...websidan, förmodligen kodningen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick den vanliga vita sidan "HTTP 404 - File not found".

Problemet som jag undrar över är att alla andra har haft tillgång till sidan men inte jag. Vad är det som gör att just jag får stopp.

Men jag kan även ibland få stopp i e-posten. Jag kör Outlook 2003 mot Bredbandsbolaget över deras LAN uppkoppling. Stoppet kommer plötsligt och kan vara i allt från några minuter till några timmar. Övrig Internet fungerar. Förts trodde jag att Bredbandsbolaget kunde ha stoppet hos sig men det säger de sig inte ha.

Felen är helt obegripliga, inte speciellt allvarliga men rejält irriterande. När jag skicka ett mejl så går det plötsligt inte. Skumt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick den vanliga vita sidan "HTTP 404 - File not found".

Problemet som jag undrar över är att alla andra har haft tillgång till sidan men inte jag. Vad är det som gör att just jag får stopp.

Men jag kan även ibland få stopp i e-posten. Jag kör Outlook 2003 mot Bredbandsbolaget över deras LAN uppkoppling. Stoppet kommer plötsligt och kan vara i allt från några minuter till några timmar. Övrig Internet fungerar. Förts trodde jag att Bredbandsbolaget kunde ha stoppet hos sig men det säger de sig inte ha.

Felen är helt obegripliga, inte speciellt allvarliga men rejält irriterande. När jag skicka ett mejl så går det plötsligt inte. Skumt.

Felet ligger inte hos dig.

Ibland, eftersom man inte vet vilken väg som signalerna färdas så "tappas" viktiga bitar.

Skulle det vara så att du, rent teoretiskt skulle använda UDP protokollet istället för TCP hade detta hänt ofta eftersom udp inte frågar om "paketen" är fullständiga. Tcp å andra sidan, frågar alltid och när det inte får ett bra svar frågar den igen fast till en annan router efter det saknade paketet.

Det kan hända, när webservrar är inställda på något som kallas "keep alive" att paket tappas, likaså om du har pressat prestandan i din dator med t.ex ökad "TcpWindowSize" att viktiga bitar ur paketen tappas innan de frågas efter igen.

Om så är fallet, det senare alltså, är felet i din dator och du får åtgärda...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...