Gå till innehåll

Ljudet hackar [LÖST]


carjoh

Recommended Posts

Hej!

Vi har kopplat datorn till förstärkaren för att kunna se filmer, bilder mm på tv:n. Eftersom datorn från början inte hade en hdmi - utgång inhandlades ett nytt grafikkort som sattes i, och allt var frid och fröjd. Nu är problemet att ljudet försvinner, hackar. Inte bilden bara ljudet. Vissa filmer hackar mer än andra, någon i stort sett inte alls, och andra hur mycket som helst. Vad är felet?? Hur ska vi få ordning på detta? Spelar upp filmerna med VLC. Datorn är en Dell Inspiron 545 med W7 Home Premium 32 bitar, pentium Dual Core 2,60Ghz, 3072 MB Ram, det nya grafikkortet är ett Asus EAH 5450

Mvh Carina

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan bero på flera saker...

Drivrutiner! Installera de senaste drivrutinerna från tillverkarens hemsida.

Codecs! Installera senaste KLite Full och använd "Custom install" under installationen. Välj "Lots of stuff without player"...

Jag skulle gissa att det hjälper med det sistnämda! Speciellt med tanke på hur du beskriver "symptomen".

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

Det verkar ha hjälpt! TACK!!

Fyller på med en fråga som ju kan verka hur dum som helst. Om jag uppdaterar VLC, VAR ska jag lägga den? Och hur gör jag för att den ska bli "aktiverad"? Har lagt den i mappen "hämtade filer", men om jag dubbelkickar på den får jag frågan om jag vill ta den tidigare versionen...?

Mvh Carina

(som härmed blottat sin okunnighet helt..)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den frågar om du vill använda samma plats som den tidigare versionen och det vill du... då kommer den tidigare att bli avinstallerad för att den nya ska bli rätt installerad.

Ps. Alla är barn i början :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den frågar om du vill använda samma plats som den tidigare versionen och det vill du... då kommer den tidigare att bli avinstallerad för att den nya ska bli rätt installerad.

Jo men när jag svarar ja, så avinstallerar den och installerar direkt men då får jag felmeddelande " Fel vid öppning av fil för skrivning "C:\Program Files\.....klicka på avbryt för att avbryta installationen, försök igen för att skriva till filen igen, eller ignorera för att skippa denna fil". ????

Mvh Carina

Redigerad av carjoh
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är en svensk version av w7.. heter antagligen adressen till katalogen C:\Program\... istället för "Program Files" som hör till den engelska motsvarigheten.

Jo det är ju en svensk version (uppgraderingsskiva från Dell), men det står faktiskt "Program Files" när jag tittar på egenskaper på mappen videolan under C och Program. Mappen ligger alltså kvar ... Ska jag behöva avinstallera via kontrollpanelen och installera allt igen, verkar inte "rätt"..??

Mvh carina

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är rätt... i Vista och W7 så står det Program i svenska explorer... men det riktiga filnamnet är Program Files.

Prova att installera som administratör om det strular (högerklick-kör som administratör) och se om det hjälper. OM det är så att du behöver avinstallera från Kontrollpanelen för att ominstallera VLC... det är väl inte hela världen? Jag frågar, då jag inte är så hemma med VLC.

Varför använda VLC nu när du installerat K-Lite? Nu kan du köra ALLT via Windows Mediaplayer... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är rätt... i Vista och W7 så står det Program i svenska explorer... men det riktiga filnamnet är Program Files.

Prova att installera som administratör om det strular (högerklick-kör som administratör) och se om det hjälper. OM det är så att du behöver avinstallera från Kontrollpanelen för att ominstallera VLC... det är väl inte hela världen? Jag frågar, då jag inte är så hemma med VLC.

Varför använda VLC nu när du installerat K-Lite? Nu kan du köra ALLT via Windows Mediaplayer... :P

Har provat med att köra som admin, men det gör ingen skillnad. När jag nu provat på den bärbara (Dell studio med Vista) så går det hur bra som helst. Men jag förstår nu att jag kan använda K-Lite och WMP istället. Ersätter de VLC fullt ut?

(Sedan vill jag ju gärna att det ska fungera, när man som nu ska uppgradera, o inte j-as hela tiden... :angry: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...