zam1000 Posted March 18, 2011 Share Posted March 18, 2011 Jag får bara ett felmeddelande när jag försöker installera, se bifogad bild. Jag har testat alla varianter som finns beskrivna i länken. Vad göra härnäst? Avinstallera IE8? Andra förslag.. Mvh. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tolbok Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 Jag har ett litet annorlunda problem. Jag skulle byta IE8 mot IE9, men under installationen av IE9 hängde sig datorn plötsligt. Om IE9 därmed blev helt och korrekt installerat vet jag inte, men jag beslöt mig för att ta bort IE9 och installera det på nytt, men se det går inte att få bort IE9. Har någon något tips om hur jag ska kunna klara detta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 På "Avinstallera eller ändra ett program" i kontrollpanelen har du till vänster, "Aktivera eller inaktivera windows-funktioner" Där kan du bocka ur IE9 och då hoppar IE8 tillbaka igen. Lycka till! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zam1000 Posted March 20, 2011 Author Share Posted March 20, 2011 Jag har inaktiverat IE8 och testat installera IE9 funkar ej. Inaktiverat brandvägg funkar inte. Installerat diverse uppdateringar som finns i hjälpen funkar inte. Bara samma tråkiga felmeddelande. Va sjutton kan det vara? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted March 20, 2011 Share Posted March 20, 2011 När man installerar IE9 så inaktiveras IE8 och kan som i mitt förra inlägg, åter aktiveras genom att inaktivera IE9 i kontrollpanelen. Det går inte att inaktivera IE8. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cynthia Posted March 20, 2011 Share Posted March 20, 2011 Är det Vista eller Windows 7 som finns installerat? Kanske inte Vista SP2 är installerat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted March 20, 2011 Share Posted March 20, 2011 Hej, har du provat i ett "Clean Boot" läge? Antar att du har installationsfilen på datorn. Starta i FelSäkert läge och prova att köra en Clean Boot, på så vis kan du kanske se om det är någon uppdatering som gått snett. Kan ju också bero på att ditt virusprogram hängt sig i samband med felet. Kolla även programmen i Autostarten, om och när du kommer in. Steg 1. Ställ in datorn för en så kallad Clean Boot. 1. Klicka på Start och skriv in MSCONFIG i fältet Påbörja sökning och klicka på Enter 2. Klicka på Första fliken. 3. Klicka sen på Selektiv start. 4. Bocka ur följande alternativ: Läs in autostartobjekt. 5. Klicka på Fliken: Tjänster 6. Bocka i följande alternativ: Dölj Alla Microsoft Tjänster. 7. Klicka på Inaktivera alla. 8. Klicka nu på Verkställ och OK. 9. Välj sedan att starta om datorn och följ steg 2. Istället för Steg 2, starta installationsfilen, oavsett resultatet, kör sedan steg 3. Steg 2. Sök efter och installera uppdateringar. Gå till Startmenyn och skriv Windows Update i rutan "Påbörja sökning". Tryck sedan på Enter. Klicka på Sök efter uppdateringar i det övre vänstra hörnet. I XP skriv wupdr.exe i Sökrutan och sedan kör. Välj sedan att installera, se vänstermarginalen i Internet Exporerfönstret. Installera de hittade uppdateringarna. Starta om datorn. Upprepa detta steg tills du inte längre hittar några nya uppdateringar att installera. Gå då vidare till Steg 3. Notera: Gå vidare till steg 3 oavsett om du kan installera uppdateringarna eller ej. Steg 3. Återställ datorn till Normal Start. 1. Klicka på Start och skriv in MSCONFIG i fältet Påbörja sökning och klicka på Enter 2. Klicka på Första fliken. 3. Klicka sen på Normal start. 4. Klicka nu på Verkställ och OK. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zam1000 Posted March 20, 2011 Author Share Posted March 20, 2011 Tja igen. Det är Win7 64bit som jag kör. Ska testa era tips. Tack så länge... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zam1000 Posted April 14, 2011 Author Share Posted April 14, 2011 Hej igen. Jag har testat alla förslag, tack för dom. Men tyvärr inget positivt resultat. Får bara felkod 80010105. Några nya ideer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts